Már tárgyalják a 14. havi nyugdíjat! Ők kapják csak meg!

Ez az elképzelés már több országban működik, és célja, hogy az időskorúak számára érezhető könnyítést nyújtson a megélhetési nehézségek idején. Egy plusz havi juttatás nem csupán átmeneti támogatást jelentene, hanem rendszeresen érkező segítséget, amellyel a nyugdíjasok könnyebben tudnák fedezni az olyan kiadásokat, mint a gyógyszerek, egészségügyi ellátás vagy a rezsi.
EKKORTÓL ÉRKEZHET A 14. HAVI NYUGDÍJ!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Az úgynevezett „skateboard” típusú villanyautó-platformok – mint amilyet a Hyundai Ioniq 5 is bevezetett 2021-ben – teljesen új távlatokat nyitnak az autótervezésben. Ez sokak fantáziáját beindította, és felmerült a klasszikus autóformák – például a Lancia Delta sziluettje – modern, elektromos alapokra helyezett újraértelmezése is.
Mégis, ki gondolta volna, hogy a „modern Delta” végül egy Hyundai lesz? A gyártó szerint az Ioniq 5 valójában az 1975-ös Hyundai Pony előtt tiszteleg, de a formavilága kétségtelenül számos klasszikus európai ferdehátú stíluselemét idézi meg – csak épp mintha ezeket egy autóipari nagyító-fénymásolón küldték volna át. (Bár az autó 4,6 méter hosszú, a szokatlanul nagy, 3,0 méteres tengelytávja miatt a képeken jóval kisebbnek tűnik.)
Annak ellenére, hogy ma már elég gyakran látni az Ioniq 5-öt az utakon, mérete továbbra is meglepi az embereket. A képeken ferdehátú autónak tűnik, valójában viszont inkább egy crossover SUV. Ez a formaterv igazi mérnöki bravúr.

A részletekben is bővelkedik a dizájn: éles hajlítások, rejtett ajtókilincsek, pixel-stílusú fényszórók és egy elöl húzódó LED-es fénycsík, ami sötétben világít, nappal viszont teljesen eltűnik a sötétített panel mögött – igazán ötletes megoldás.
Az Ioniq 5 továbbra is karakteres megjelenésű, így a 2024-es modellfrissítésnél Hyundai nem is változtatott sokat. A legfeltűnőbb újdonságok az új 19 és 20 colos felnik, illetve az enyhén átszabott első nappali menetfények, valamint a meghosszabbított hátsó légterelő. Végre – teljesen logikusan – hátsó ablaktörlőt is kapott az autó.
A Hyundai és a Kia az elsők között fejlesztette ki az iparágban az 800 voltos villamos architektúrát az E-GMP (Electric Global Modular Platform) keretében, amely a mai napig élvonalbeli. Moduláris felépítése lehetővé tette, hogy idővel részleteiben frissítsék, így lépést tud tartani az új kihívókkal.
Kétféle lítiumion-akkumulátor közül lehet választani. A nagyobbik 2023-ban nőtt 73-ról 77,4 kWh-ra, ami az egymotoros verzióban 214-ről 225 lóerőre, a kétmotorosban 301-ről 321 lóerőre növelte a teljesítményt. 2024 közepén újabb növelés történt: az akku mérete immár 84 kWh-ra nőtt, bár a motor teljesítménye változatlan maradt. A belépő szintű változat 58-ról 63 kWh-ra bővült, továbbra is 168 lóerővel.
A DC villámtöltés valóban gyors – köszönhetően a Porsche Taycanból ismert 800 voltos rendszerekhez hasonló megoldásnak. A korai modellek 225 kW, a 2024-es frissítést követőek pedig már 260 kW csúcstöltési teljesítményt tudnak. Ez utóbbiakhoz alapfelszereltségként jár az akkumelegítő rendszer, az előkondicionálás és a hőszivattyú is – ezek segítenek a hatékonyság és töltési sebesség fenntartásában hideg időben.
A karosszéria teljes egészében acélból készül, elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul több lengőkaros felfüggesztéssel. Az acél csavarrugók mellett 2022-ben „okos frekvenciás” lengéscsillapítók kerültek be, amelyek célja a gördülési kényelem és karosszéria-stabilitás javítása volt.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük