A Nagy Duett színpadán váratlanul tört fel Gáspár Győzőből a fájdalom, amikor a Shallow című dalt adta elő partnerével. A könnyek nem csupán a dal hatására jöttek – mögötte egy sötét dolog húzódik. Egy korábbi, kétségbeesett pillanatban Győző a zene kíséretében hajtott az életveszélybe: pánikroham közepette az autójával szándékosan árokba rohant, miközben a Shallow bömbölt a hangszórókból. Ez a dallam azóta is emlékezteti arra a pillanatra, amikor majdnem véget vetett mindennek.
KÓRHÁZ LETT A VÉGE:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ez az autó a Range Rover Sport új, csúcsra járatott teljesítményváltozata. Ez azonban nem teljesen egyezik meg az SV jelzés jelentésével a teljes méretű Range Rover esetében, ahol az a rendkívüli luxust képviselő változatokat jelöli, teljesítményfókusz nélkül. Az előző generációs Range Rover Sport SVR tulajdonosai számára az SV név talán visszalépésnek tűnhet – legalábbis elméletben.
Külsőre az SV mindenképpen visszafogottabb elődjénél. Nincsenek hatalmas első légbeömlők, drámaian kiszélesített kerékjáratok vagy vakító színválaszték, noha a négy kipufogóvég és az aerodinamikai elemek azért hamar felkeltik a figyelmet.
Két cápauszony tetőantenna az egy helyett? Amikor a Range Rover Sport dizájnja sokszor már a végletekig „redukált”, ezek szokatlanul hatnak – bár korábbi modellekben az egyik az analóg rádió, a másik a mobiladat-kapcsolat felelőse volt.
Nyilvánvaló, hogy a JLR formatervezői azt akarták, hogy az SV visszafogottabb hangon szólaljon meg, mint az SVR, így jobban illeszkedjen a Range Rover Sport általános dizájnvonalához. Tekintve, hogy a versenytársak – mint a BMW XM, Lamborghini Urus vagy Mercedes-AMG G63 – külső formavilága mennyire harsány, ez merész, de egyben eltérő megközelítés.
A visszafogott külső azonban tudatosan keveset árul el az SV jelentős műszaki fejlesztéseiről. Ez az egyetlen Range Rover Sport az Egyesült Királyságban, amely V8-as motorral kapható – konkrétan a BMW 4,4 literes, ikerturbós, enyhe hibrid S63 erőforrásával, amely az előző M5-ösből lehet ismerős. A teljesítmény 626 lóerő és 750 Nm nyomaték, amit egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül egy középső differenciálmű és elektronikusan vezérelt, nyomatékelosztó hátsó záras differenciálmű juttat az utakra.
A legnagyobb fejlesztések azonban a futóművet, tengelyeket és kormányzást érintik. Új hátsó segédváz került az autóba, új felfüggesztési elemekkel, amelyek szélesebb nyomtávot és agresszívebb kerékgeometriát biztosítanak. A többlépcsős légrugók külön hangolást kaptak, és az autó hasmagassága akár 25 mm-rel alacsonyabb lehet, mint bármely másik Range Rover Sporté.
Az adaptív lengéscsillapítókat és az aktív oldaldőlésgátlókat egy 6D Dynamic névre keresztelt, összekapcsolt hidraulikus rendszer váltotta fel, amely jobban kezeli a karosszéria billenését és bólintását, miközben tömeget is csökkent. A négykerék-kormányzás megmaradt, elöl viszont gyorsabb áttételű kormányművet alkalmaztak.
Alapfelszereltségként acél féktárcsák, 23 colos kovácsolt felnik és négyévszakos gumik járnak – utóbbiak egyébként nemcsak a használhatóságot és terepjáró képességet növelik, de így is közel 25%-kal nagyobb oldalirányú tapadást képesek biztosítani, mint az SVR.
Opcionálisan – de sajnos tesztautónkban nem szerepelt – karbon keréktárcsák és karbon-kerámia fékek is rendelhetők, amelyek összesen 76 kg rugózatlan tömeget faragnak le. Tesztautónk típusbizonyítvány szerinti tömege 2485 kg volt (ami körülbelül 150 kilóval több az SVR-nél), menetkészen pedig 2546 kg-ot nyomott, kétharmad tanknyi üzemanyaggal.