Különbséget kell tenni a bejegyzett élettársi viszony és az élettársi kapcsolat között. Előbbi kizárólag azonos nemű, nagykorú párok számára elérhető, és hivatalos nyilvántartásban rögzített jogviszonyt jelent. Ezzel szemben az élettársi kapcsolat olyan párokra vonatkozik, akik együtt élnek, közös háztartásban gazdálkodnak, de nem házasodtak össze, és nem állnak rokoni kapcsolatban sem egymással.
MUTATJUK MI VÁLTOZOTT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo Stelvio, testvérmodelljével, a Giulia szedánnal együtt, hat évvel ezelőtti megjelenésekor erőteljes formatervezési állásfoglalást tett. Míg más prémiumgyártók egyre agresszívebb, túlbonyolított vagy technokrata dizájnvonalat követtek, addig a Stelvio azt mutatta meg, hogy az Alfa Romeo inkább a klasszikus szépségre helyezi a hangsúlyt – és ezt egy emelt SUV-karosszérián is képes hitelesen megvalósítani. Még néhány, a Tonale modellel vizuális kapcsolatot kereső külső frissítés után is őrzi ezt a karakterét.
Az autó by-wire fékrendszere képes kompenzálni a fékhatás csökkenését (fade), ami egyesek szerint kissé félrevezető lehet – hiszen lehet, hogy sosem terheled a fékeket ennyire, de ha mégis, akkor jó érzés lenne tudni, hogyan viselik a terhelést.
A ráncfelvarrás során az Alfa Romeo óvatosan nyúlt hozzá a formatervhez: finoman módosították a jellegzetes „Trilobe” első légbeömlők körvonalait és felületkezelését, valamint új mátrixos LED-fényszórókat szereltek fel. A felniválaszték változatlan maradt, 19-től 21 colos átmérőig terjed, festett és hagyományos könnyűfém kivitelben. Minden Stelvio most már defekttűrő abroncsokkal érkezik – kivéve a csúcsmodell Quadrifogliót.
Bár a Giorgio padlólemez nem teszi lehetővé a villamosítást olyan mértékben, mint más prémiumgyártók közepes méretű SUV-inál, ez legalább előny a tömeg szempontjából. A gyártó szerint a Stelvio legkönnyebb változata – felszereltségtől függően – mindössze 1660 kg. Tesztautónk, egy 2.0 literes turbós benzines Veloce, üzemszerű állapotban és félig feltöltött üzemanyagtartállyal 1784 kg-ot nyomott. Egy olyan korszakban, amikor hasonló méretű plug-in vagy elektromos SUV-k gyakran túllépik a két tonnát, ez biztató adat a jövő szempontjából.
Míg korábban akár háromféle benzinmotor és kétféle dízel is elérhető volt a Stelvióhoz, most már mindössze három motoropció maradt: egy 207 lóerős, 2.1 literes turbódízel, a Quadrifoglio csúcsverzió turbós V6-osa, valamint a mi tesztmodellünkben is szereplő 276 lóerős, 2.0 literes turbós benzinmotor.
Mindegyik változat nyolcfokozatú automata váltóval és „Q4” márkanevű, kuplungalapú összkerékhajtással érkezik. Ez normál körülmények között a hátsó tengelyre továbbítja a nyomatékot, de csúszás esetén – vagy az éppen választott DNA (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency) üzemmód szerint – akár 50:50 arányban is eloszthatja azt az első és hátsó tengely között. A Veloce felszereltséghez hátsó tengelyre szerelt részlegesen önzáró differenciálmű is jár.
A felfüggesztés teljesen független: elöl kettős keresztlengőkaros megoldás, hátul pedig az Alfa saját fejlesztésű, szabadalmaztatott „Alfalink” négy és fél lengőkaros rendszere működik. Minden változatot acél csavarrugók tartanak, a kormányzás hagyományos mechanikus, és passzív stabilizátorok gondoskodnak az oldaldőlés csökkentéséről. A különleges szériás Competizione modellek adaptív lengéscsillapítókat is kapnak – ezeket más változatokhoz nem lehet rendelni, így tesztautónk sem rendelkezett velük.