Özvegyeknek Változott a nyugdíjszabály!

Élettársi kapcsolat esetén csak akkor válik valaki jogosulttá özvegyi nyugdíjra, ha: legalább egy éve együtt éltek, és született közös gyermekük, vagy
megszakítás nélkül legalább tíz éve éltek együtt.
Az egy lakcímen való életvitelszerű együttélés vélelmezhetően igazolja a kapcsolatot, kivéve, ha ennek ellenkezőjére utaló körülmény merül fel a hatósági eljárásban.
Fontos megkötés: egy korábbi házasság vagy bejegyzett élettársi kapcsolat időtartamát nem lehet „hozzácsapni” az élettársi együttéléshez, ha azt bíróság vagy közjegyző jogerősen megszüntette.
Ha a házastársak elváltak, vagy már legalább egy éve külön éltek a haláleset időpontjában, akkor az özvegyi nyugdíj csak akkor járhat, ha az elhunyt fél tartásdíjat fizetett a túlélőnek – mégpedig házastársi tartásdíjat, nem gyermek után járót. Ez lehet bíróság által megítélt vagy önként vállalt tartás is, de igazolható módon kellett történnie.

VIA Portfolio

Ez is érdekelhet:

A történelem talán nem igényel újabb emlékeztetőt az Alfa Romeo megannyi, kudarcba fulladt újjáéledési kísérletéről – és mégis, a nemrég frissített Alfa Romeo Stelvio SUV kapcsán lehet, hogy ezt most mégis érdemes lenne megbecsülnünk, amíg lehet.
A 2010-es évek közepén, amikor a Fiat Chrysler Automobiles az Alfa Romeo észak-amerikai visszatérését tervezte, milliárdokat költöttek el a Stelvio alapját képező Giorgio platformra, és olyan nagyszabású modellstratégiát fektettek le, amely évente 150 000 darabos eladást remélt csak az Egyesült Államokban.
A Los Angeles-i autószalonon 2016-ban bemutatott közepes méretű Stelvio SUV a tervek szíve-lelke volt – egészen addig, amíg az ambiciózus növekedési stratégia le nem lassult. Európában ugyan számos vásárlóra talált, de az amerikai piacon nem sikerült igazán gyökeret vernie.
Most, a Stellantis irányítása alatt, a drága Giorgio-platform sorsa megpecsételődött – a mérnökök már egy új, az elektromosításra jobban felkészült utódmodell fejlesztésén dolgoznak. És miközben a kisebb testvérmodell, a Tonale veszi át a stafétát az eladások terén, a még csak hatéves Stelvio, amelyben bőven lenne még potenciál, lehet, hogy az Alfa újabb „egygenerációs” modellje lesz.

De mivel a hosszú távú jövője bizonytalan, jelenleg a modellfrissítésen átesett változatra terelődik a figyelem. Vajon az új külső, néhány frissített belső részlet, az egyszerűsített motor- és felszereltségi kínálat, valamint a bővített alapfelszereltség elegendő lesz ahhoz, hogy biztosítsa a modell további sikerét, és lehetőséget adjon egy második generáció megszületésére?
A frissített kínálatban három motor és négy felszereltségi szint szerepel, mivel a gyengébb, négyhengeres erőforrásokat kivezették. A Lusso Ti, Super és Speciale felszereltségek szintén eltűntek, így az új, egyszerűbb választék így néz ki:
Sprint: 19 colos alufelnik, motoros csomagtérajtó, adaptív tempomat
Veloce: 20 colos kerekek, önzáró differenciálmű, vezeték nélküli telefontöltés
Competizione: 21 colos felnik, prémium hangrendszer, SDC adaptív lengéscsillapítók
Quadrifoglio: a csúcsmodell, amely a teljesítmény és sportosság zászlóshajója
A bi-xenon fényszórók borotvaszerű élekkel ékeskednek – nem véletlenül, hiszen formájuk a csontozókésre emlékeztet, ami jól illik az autó karakteréhez.
Egyelőre kérdéses, hogy a Stelvio életciklusa túlnyúlik-e ezen az egy generáción – de ha nem is lesz folytatás, talán épp most érdemes igazán értékelni azt, amivé vált.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük