Ez az egyszeri pénzügyi hozzájárulás 15.000 és 50.000 forint közötti összegű lehet, és azok számára elérhető, akik alacsony jövedelmük vagy speciális élethelyzetük miatt nehéz körülmények között élnek. A támogatás célja, hogy átmenetileg enyhítse a megélhetés súlyosbodó terheit.
A támogatásra azok a nyugdíjasok jogosultak, akik öregségi, özvegyi, szülői nyugdíjat, illetve árvaellátást kapnak.
EZ KELL HOZZÁ!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Amikor 1994-ben bemutatta az RS2 Avantot; a Volvo 850 T-5R csak 1995-ben követte. Mindkét modell fejlesztésében részt vett a Porsche is, de végül csak az 850-es inspirált európai motorsport sikereket.
A T-5R limuzin és kombi változatban is elérhető volt, majd 1996-ban 850R néven futott tovább. 1997 után, amikor az 850-est átdolgozták és V70 néven újították meg, megjelent a V70R, amelyet 2004-ben követett a 296 lóerős S60R. A gyengülő eladások miatt a Volvo 2007-ben megszüntette az „R” almárkát.
„Imádom a V60 Polestar kipufogóhangját, mélyen idézi a BTCC 1988-as korszakát” – írja Steve Sutcliffe, vezető szerkesztő. A Polestar Motorsport, amely az elmúlt két évtizedben vezette a göteborgi csapatokat a svéd és a túraautó-világbajnokságon, 2009-ben lett hivatalosan is a Volvo partnere, amikor a cég teljesítmény-növelő alkatrészek, tuningcsomagok és újratervezett sportmodellek fejlesztésére vállalkozott.
Korábban már készült S60 Polestar, amelyet eredetileg nem szántak az Egyesült Királyságba, de most mégis megérkezik a V60 Polestar társaságában, és ezzel hivatalosan is belépnek a Volvo sportmodelljei a piacra. Az utóbbi évek autókiállításain látható, spoileres Volvo tanulmányautók mind ezt készítették elő.
A Polestar Volvók azonban nem csak spoilerekről szólnak. A V60 esetében a Polestar egy 3,0 literes, T6 R-Design modellből indult ki, majd úgy dolgozta át, hogy az ne járjon együtt a szervizelés és karbantartás bonyolításával. A soros hathengeres motor új Borg-Warner gyártmányú iker-turbófeltöltőt, új intercoolert, rozsdamentes acél aktív kipufogórendszert és új ECU-beállításokat kapott. A hatfokozatú automata váltó és a Haldex vezérlésű összkerékhajtás is agresszívabb hangolást kapott. Az eredmény: 345 lóerő, 500 Nm nyomaték és egy 5,0 másodperces 0–100 km/h gyorsulás. Nem egészen egy szinten az Audi RS modellekkel vagy az Alpina BMW-kkel, de egy higgadt Volvo szintjén már igazán ütős. Soha nem készült még ennél erősebb sorozatgyártású autó Göteborgban – egészen a 2017-es modell bejelentéséig.
Ebben az új verzióban a korábbi 3,0 literes motort egy 2,0 literes, ám 362 lóerőre hangolt erőforrás váltja fel, amivel már olyan modellekkel versenyezhet, mint az Audi RS3, a Ford Focus RS vagy a Porsche Cayman S.
A legnagyobb változások azonban a V60 futóművét érintették, amit a Polestar Motorsport a versenypályán szerzett tapasztalatai alapján, de utcai használatra optimalizálva alakított ki. Az első felfüggesztés tornyai között szénszálas merevítőt építettek be, ami jelentősen növeli a karosszéria merevségét. Ezután rövidebb rugókat szereltek be, amelyek mindössze 3 mm-rel csökkentették a hasmagasságot a T6 R-Design modellhez képest – de a rugók keménységét 80%-kal növelték, a hátsó tengelyen még nagyobb mértékben, ami tipikus megoldás az éles kormányreakciót előnyben részesítő sportautók esetében.
Új Öhlins lengéscsillapítók mellett keményebb felfüggesztés-felsőcsapágyak és keresztkar-perselyek is bekerültek a futóműbe. A hajtáslánc átalakítását 371 mm-es Brembo első féktárcsák és hatdugattyús féknyergek koronázzák meg, valamint a Polestar Motorsport saját 20 colos könnyűfém kerékgarnitúrája, Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal.
Külsőre a Polestar átalakításai viszonylag visszafogottak – és ez tökéletesen illik ahhoz a „sleeperséghez”, amit ez a típus képvisel. Az első spoilertoldat csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt nagy sebességnél, míg a tetőspoiler és a diffúzor ugyanezt teszik a hátsóval. Az autó orrán és hátulján kis, kék Polestar emblémák utalnak a különleges mivoltára.