A jogosultsági jövedelemhatár közös háztartásban élők esetén legfeljebb havi 100.000 forint, míg egyedül élő nyugdíjasoknál 120.000 forint. A lehetőség nem vonatkozik azokra, akik rokkantsági ellátásban, időskorúak járadékában részesülnek, illetve bentlakásos intézményben élnek.
A támogatás eléréséhez ki kell tölteni az „Egyszeri segély igénylésére szolgáló kérelem-adatlapot”. Ezt a dokumentumot személyesen, elektronikus úton vagy postai levélben lehet benyújtani a lakóhely szerint illetékes kormányhivatalhoz vagy a Magyar Államkincstárhoz.
VIA MÁK
Ez is érdekelhet:
Fényes alumíniumpedálok, némi karbonhatású díszítés a középkonzolon, sportülések és a kormány mögött elhelyezett váltófülek – ezek a változtatások azonnal megkülönböztetik a V60 Polestar utasterét a modellcsalád többi tagjától. Elsőre talán nem tűnnek túl soknak az ár tükrében.
De ha időt szánunk a részletek felfedezésére, ez a visszafogott, mégis határozottan sportos utastér jóval többet nyújt, mint aminek elsőre látszik.
A körkörös kilátás kiváló. Alapfelszereltségként jár a tolatókamera és a parkolószenzorok is, amelyek még könnyebbé teszik a manőverezést.
Minden Polestar modell sötétszürke bőrkárpitozást kap, amelyet puha nubuk betétek és kontrasztos kék varrás díszít. Épp elég sportos ahhoz, hogy a teljesítményautók hangulatát hozza, anélkül hogy túlzásba esne – valójában telitalálat.
A vezetőülés viszonylag magasra van szerelve – a Volvók mindig előtérbe helyezik a jó kilátást –, de a fej- és lábtér bőséges, az ülés pedig a megszokott módon kényelmes és jól tart. A kormányoszlop széles tartományban állítható, magán a kormányon perforált bőr található kívül, belül pedig Alcantara borítás. Az utóbbit csak finoman érinti az ember ujjheggyel, így ott kevésbé is kopik – praktikus megoldás.
A műszerek egy TFT kijelzőn jelennek meg, a külső skálák megjelenése változtatható, a kijelző jól olvasható és könnyen kezelhető. A középkonzol felső forgókapcsolóival és a belső részen elhelyezett gyorsgombokkal vezérelhető a multimédiás rendszer. Ezek hagyományos, fix gombok, amelyeket menet közben is könnyű megtalálni, és robusztusnak is érződnek – hosszú élettartamot ígérnek. Érintőképernyőt nem találunk itt.
Az utastér tágassága nem kiemelkedő, de versenyképes a kompakt prémium kombik között. A csomagtér valamivel elmarad az osztályátlagtól, de így is bőséges. Az alapáron dönthető első utasülés háttámlája tovább növeli a szállítható tárgyak hosszát.
Az 50 ezer font alatti árkategóriában elvárható módon a Volvo gazdag alapfelszereltséget kínál: automata klíma, xenon fényszórók, parkolóradar, tolatókamera, sávtartó asszisztens és elektromos napfénytető mind alapból járnak. A gyártó Sensus infotainment rendszere 12 hangszórós Harman/Kardon térhangzású audiorendszerrel, DAB rádióval, navigációval, DVD-lejátszóval, Bluetooth-kapcsolattal és beépített merevlemezzel érkezik.
A multimédiás rendszer gyorsan párosodik a mobiltelefonnal, és álló helyzetben webböngészőt és különféle webes alkalmazásokat kínál a 7 colos színes kijelzőn keresztül. Ez a képernyő a prémium márkák között már kissé kicsinek számít, de jól olvasható és világos. USB csatlakozás, Bluetooth médialejátszás, DVD-nézés és zenetárolás is elérhető.
A navigációs rendszer a könnyű használhatóságért és az egyszerűségért jár pontokat, még ha nem is kínál látványos térképeket vagy technikai extrákat. Hangvezérléssel is működtethető, és kellő időben, érthetően közli az irányokat.