Változás jön a nyugdíjas sofőröknél! Megszületett a döntés!

A tervek szerint jön az egységes digitális jogosítvány, amely minden uniós tagországban érvényes lesz, és szigorúbb ellenőrzést tesz lehetővé.
A jelenlegi vezetői engedélyek lejárati idejét egységesen 15 évben határozták meg, de 2028-tól tömegesen járnak majd le a 2013-ban kiállított jogosítványok. Ez érinti a nyugdíjas korosztály jelentős részét is – a kérdés: alkalmasak-e még a vezetésre?

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Clio RS 200 EDC egy 197 lóerős, 1,6 literes turbós benzinmotorral rendelkezik, amely az első kerekeket hajtja a hatfokozatú „Efficient Dual Clutch” (EDC) automata váltón keresztül – innen ered a modell nevének utótagja is. Ha valaki ennél is nagyobb teljesítményre vágyik, választhatja a 217 lóerős RS 220 Trophy változatot.
A hajtáslánc jelentősen különbözik az előző Clióétól. Korábban csak hatfokozatú kézi váltóval lehetett kapni a 2,0 literes szívómotort, amely 197 lóerőt 7250-es fordulaton adott le. Az új verziónál a csúcsteljesítmény már 6000-es fordulatnál jelentkezik, és ami még fontosabb, a 240 Nm-es nyomaték már 1750-es fordulattól elérhető.
Akik nem kedvelik a duplakuplungos váltókat, valószínűleg nem fogják ezt az autót választani.
A karosszéria – acél monocoque – ismerősebb. Csak ötajtós kivitelben készül, teljes hossza 4062 mm, klasszikus kisautó formában. Elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztést találunk. Kétféle futóműbeállítás érhető el: az alap és a Cup változat.
A tesztautónk Cup kivitelű volt, amely 3 mm-rel alacsonyabb hasmagasságot, 15%-kal keményebb rugókat és gyorsabb kormányáttételt kínál. Mindkét verzióban megtalálható az RS Diff, azaz egy elektronikus differenciálzár, amely valójában a fékeken keresztül működik, nem egy klasszikus mechanikus megoldás.
Ez a rendszer külön méri az első és hátsó kerekek fordulatszámát, és enyhe fékezéssel avatkozik be, ha egy első kerék kipörög, ezzel utánozva a differenciálzár hatását, anélkül hogy visszafogná a motor teljesítményét. Mindezt a kipörgésgátló és menetstabilizáló rendszerektől függetlenül teszi, amelyek szintén kikapcsolhatók.

A visszatérő Clio RS vásárlók számára meglepő lehet a belső tér: furcsa érzés, amikor a kezünk a kormány mögötti váltófüleken pihen, a bal lábunk alatt pedig nincs kuplungpedál.
Renault-nak talán jobban járt volna, ha teljesen mellőzi a váltókar használatát – a gagyi érzésű kar tologatása az üres és a „D” között könnyen a kézi váltó utáni vágyakozást szülheti.
A Renault Clio RS kulturált és meglepően kényelmes hétköznapi autó is tud lenni.
Mint az alapmodellnél, itt sem kifejezetten kellemes a belső anyaghasználat – ami nem meglepő, hiszen ugyanazt az alaparchitektúrát kapta –, de különösen csalódást keltő, hogy az olyan elemek, mint a kormány mögötti váltófülek, ennyire olcsónak hatnak.
Idővel azonban egészen megszokható, főként az utasok számára. A formaterv megosztó lehet, de az biztos, hogy senki sem fogja hiányolni a mászást a hátsó ülések eléréséhez. Az öt ajtó praktikusabb, ahogy a nagyobb lábtér is előny. A vezető kissé magasan ül (ami ebben a kategóriában megszokott), de a sportülések jól tartanak és kényelmesek.
A Clio RS 200 LED-es fényszórókat, F1-stílusú első légterelőt, hátsó diffúzort és agresszív külső csomagot kapott. A belsőben légkondi, tempomat, automata eső- és fényszenzor, valamint a MediaNav infotainment rendszer található, 7 hüvelykes érintőképernyővel, DAB rádióval, Bluetooth, USB csatlakozással és navigációval.
Az RS 220 Trophy ehhez még hozzácsapja a fejlettebb R-Link rendszert, jobb hangrendszert, klímát, tolatószenzorokat, tolatókamerát és 18 colos Michelin Pilot Super Sport abroncsokon gördülő könnyűfém felnit.
Sokan értékelni fogják a Renault RS Drive és RS Monitor rendszereit – amelyek neve könnyen összekeverhető, de nagyon különböző dolgokat csinálnak.
Az RS Drive módosítja a váltó és motor működését, valamint a menetstabilizáló és kipörgésgátló beavatkozását. Három üzemmódja van: Normál, Sport és Race. Az utóbbi kettő csökkenti a gázreakció késlekedését, növeli az alapjáratot, gyorsabb váltásokat és keményebb kormányzást eredményez.
Az RS Monitor egy fedélzeti telemetriai rendszer, amely képes figyelni a hőmérsékleteket, kerékcsúszást, menetdinamikai adatokat, G-erőket és köridőket. A rendszer adatnaplózó funkcióval is bővült, így az összes információ letölthető későbbi elemzéshez.
Az utastér többi része – néhány színes elem vagy RS embléma kivételével – változatlan. A középkonzol túl csillogó és oda nem illő, a műszercsoport látványos, az R-Link rendszer pedig – annak ellenére, hogy az RS Monitor révén rengeteg valós idejű adatot kínál – továbbra is elavult grafikával és nehezen kezelhető menükkel küzd, ami a belső tér egészére is jellemző.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük