Változás jön a nyugdíjas sofőröknél! Megszületett a döntés!

Brüsszel nem írta elő kötelezően a rendszeres orvosi vizsgálatokat, de szélesre tárta az ajtót a szigor felé. Minden ország maga dönthet arról, hogy bevezeti-e a kötelező egészségi alkalmassági ellenőrzést a jogosítványok megújításához.
Az egyik legsúlyosabb változás: a háziorvosok a jövőben akár kötelesek is lehetnek jelenteni azokat a pácienseiket, akik egészségi állapotuk miatt veszélyt jelenthetnek a közlekedésben. Ez új felelősségi kört jelenthet az orvosok számára, és könnyen előfordulhat, hogy egyetlen bejegyzés a kartonban elég lesz a jogosítvány bevonásához.

VIA bama

Ez is érdekelhet:

Azok, akik az új generációs Renault Clióval úgy ismerkednek, hogy csak az elődjének élményeire támaszkodnak, valószínűleg meglepetésben lesz részük. Nem arról van szó, hogy a korábbi RS Clio különösen keményen rugózott volna, de határozott feszessége volt, és mindig éber maradt, agilis mozgása pedig olyasmi, amit az új modell már nem ismer.
Az új Clio meglepően kifinomultan és éretten viselkedik városi környezetben – főleg ahhoz képest, hogy Renaultsport modellről van szó. Az úthibákat könnyedén kisimítja, miközben a korábbi Clio teljes karosszériamozgással reagált volna, egy Fiesta ST utasterében pedig még nagyobb zavar támadna ugyanilyen helyzetekben.
Jó, de hiányzik belőle az az élményfaktor, amit az előd vagy a Fiesta ST kínál
A kormányzás hasonló tendenciát mutat: kisebb kormánymozdulatokra kevésbé reagál, és a visszajelzések is tompultabbak. Nehéz nem azt érezni, hogy az a bizonyos varázs valamelyest elveszett.
Ha tempót váltunk egy technikásabb útszakaszon, ezek a gyanúk részben beigazolódnak. Nem arról van szó, hogy az új Clio kevésbé lenne képes – épp ellenkezőleg. Azonos útszakaszon, közvetlen összehasonlításban valójában jobban kezeli az útegyenetlenségeket, bukkanókat és dőléseket, és nagyobb sebességgel, kifinomultabban képes távoli falvakat összekötni.
A felfüggesztés egy hot hatchhez képest jelentős rugalmasságot mutat, így fékezésnél enyhe bólintás tapasztalható, de ez jól kontrollált. A bekormányzás elég gyors, és érdemes simán vezetni, mert a felfüggesztés viszonylagos puhasága miatt a tömegeloszlás változása könnyen kibillentheti az autót. Ha korán fordítunk és egyenletes gázon maradunk, enyhe alulkormányzottság jelentkezik.

Jobb egyensúly érhető el, ha enyhén fékezve fordulunk be, de ez többnyire egy elsőkerék-hajtású karakterű autó. Hosszabb kanyarokban a gáz elvételével sem lesz jelentősebb túlkormányzottság – legfeljebb egy kis semlegesség figyelhető meg.
Kevés autó uralta a szegmensét olyan hosszan, mint a Renault Clio Renaultsport. Minden korábbi változatunk a „hot supermini” kategória kedvence volt – és nem véletlenül: mind az autórajongók álma volt.
A Clio RS már nem egy őrült masina, így más típusú vevőket fog vonzani
— Steve Sutcliffe, főszerkesztő-helyettes
Gyors, könnyű, megfizethető és jól kezelhető volt, magas fordulaton pörgő, 2.0 literes szívómotorral és feszes Cup futóművel – a korábbi modellek imádták, ha keményen hajtották őket, és ugyanúgy megállták a helyüket a pályán, mint a reggeli munkába járásban.
Akik az elmúlt másfél évtizedet a túlméretezett kormány mögött töltötték, azok számára a Renaultsport Clio maga volt az ördögi tökély. De úgy tűnik, a változás alól ez sem mentesülhetett.
Az új Renault Clióval együtt a Renaultsport filozófiája is gyökeresen megváltozott. Akárcsak az alapmodell, az RS 200 is kizárólag ötajtós kivitelben kapható. A motor kisebb lett, turbófeltöltést kapott, a kézi váltót pedig automatára cserélték – igaz, nemrég megjelent egy sportosabb, pályahasználatra szánt RS 220 Trophy változat is.
Ezek a változtatások azt a célt szolgálják, hogy az egykori „rosszfiú” immár szélesebb vevőkör számára is vonzó alternatívává váljon.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük