Az új előjegyzési rendszer kizárja a kaotikus várakozást. A telefonos, online és EESZT-felületeken történő időpontfoglalás minden beteg számára kötelező.
Az orvosok pontosabban tudnak dolgozni, a betegek pedig előre tudják, mikor kerülnek sorra – nincs több órákig tartó ülés a váróban.
Aki nem tudja, hová forduljon, segítséget kap az ügyfélszolgálatoktól, de a rendszer szigorú: nem alkalmazkodik egyéni kényelmekhez.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Mazda SkyActiv stratégiájának középpontjában az innovatív formatervezés és mérnöki megoldások állnak. Ez egy átfogó megközelítés, amely az üzemanyag-fogyasztás és a tömeg csökkentésére irányuló fejlesztéseket foglalja magában – nemcsak a Mazda CX-5 esetében, hanem a gyártó teljes modellkínálatára kiterjedően.
Ha ez önmagában nem lenne elég, a CX-5 külső megjelenését a Mazda legújabb „Kodo – a mozgás lelke” dizájnelve szerint alakították ki, amelynek meghatározó eleme a széles, „szájra” emlékeztető hűtőrács, amely hosszú ideig uralja majd a márka arculatát.
A CX-5 egy vadonatúj, méretezhető padlólemezre épül, amely a megnövelt mértékű nagyszilárdságú acél használatának köszönhetően merevebb és könnyebb a korábbi struktúráknál. A felfüggesztés elöl MacPherson rugóstagokat, hátul pedig többlengőkaros megoldást alkalmaz, utóbbit szokatlanul magasan helyezték el a lengéscsillapítók hatékonyságának növelése érdekében. A kormányzás – ahogy manapság szinte minden kategóriában – elektromos rásegítésű rendszert használ.
A SkyActiv fejlesztések valódi nyertesei azonban az erőforrások. A kínálatban két jelentősen átdolgozott váltó szerepel – egy kisebb, könnyebb hatfokozatú kézi és egy finomhangolt hatfokozatú automata –, míg a motorpaletta egyszerű, de rendkívül okos: egy 163 lóerős 2,0 literes benzinmotor, illetve egy 2,2 literes dízel, amely 148 és 173 lóerős változatban elérhető.
A különböző lökettérfogat ellenére a motorok alapstruktúrája azonos, így közös gyártósoron készülhetnek – és ami különösen figyelemre méltó, az azonos kompresszióviszony alkalmazása. A részletek iránti odafigyelés eredményeként a Mazda kategóriaelső teljesítmény–fogyasztás arányt kínál: a 148 lóerős dízel 1800-as fordulattól 380 Nm nyomatékot ad le, kombinált fogyasztása 4,6 l/100 km, szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 119 g/km.
A benzinmotor kizárólag kézi váltóval és elsőkerék-hajtással érhető el, míg az automata változatba való belépést a gyengébbik dízelmotor biztosítja. Ha valaki összkerékhajtású automata CX-5-re vágyik, a 173 lóerős dízelt kell választania.