Hétfőtől csak így lehet menni orvoshoz szakrendelésre!

Ez a változás nemcsak a szakrendeléseket, hanem várhatóan a kórházi felvételeket is átalakítja.
Időpont nélkül nem lesz automatikus felvétel, még sürgős esetekben sem. A jövő egészségügye szervezett, fegyelmezett és kiszámítható.
Aki nem tanulja meg használni az új rendszert, könnyen kiszorulhat az ellátásból. Most kezdődik el az a fordulat, amelyben a rend váltja fel a várótermek káoszát. Aki lépést tart, nyer – aki nem, várhat – vagy hoppon marad.

VIA Tudasfaja

Ez is érdekelhet:

Az autógyártók gyakran használják az „vadonatúj” kifejezést legfrissebb modelljeik bemutatásakor, ám a valóság az, hogy a mechanikai alkatrészek és a kapcsolók jelentős része gyakran már máshol is szolgálatot teljesített. Amikor azonban a Mazda azt állítja, hogy a CX-5 valóban „teljesen új”, azt szó szerint is érti.
Ez volt az első modell a Mazda kínálatában, amely megkapta a SkyActiv technológiák teljes csomagját – ez a Mazda átfogó törekvése az üzemanyag-hatékonyság növelésére, könnyű alkatrészek és hatékony hajtásláncok alkalmazásával. A gyártó 2008-ban azt ígérte, hogy 2015-re 30%-kal javítja modelljeinek átlagos fogyasztását.
A CX-5 alapjait egy teljesen új, méretezhető platform adja, amelyet a nulláról fejlesztettek ki
— Matt Prior, Editor-at-large
A terv iparági szinten nem tűnik különösebben forradalminak, de a Mazda megközelítése mégis merész: ahelyett, hogy beállt volna a költséges és bonyolult hibridtechnológiát alkalmazó gyártók sorába, inkább a hagyományos belső égésű motor újragondolása és finomítása mellett döntött.

Ez talán meghökkentheti azokat a japán gyártókat, amelyek határozottan elkötelezték magukat a hibrid technológia mellett. A Mazda azonban jó úton járhat: a hivatalos értékek szerint a CX-5 alacsony fogyasztású dízelmotorral, elsőkerék-hajtással és kézi váltóval akár 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást és 4,6 l/100 km-es vegyes fogyasztást is produkálhat – ez lenyűgöző bármelyik kategóriában, nemhogy egy SUV esetében.
Ezek az adatok a gyengébbik dízelmotorra vonatkoznak, elsőkerék-hajtással és kézi váltóval. Ehhez képest a kínálat többi tagja drágábban üzemeltethető, ám az ellenfelekhez mérve még mindig gazdaságos választás marad.
A CX-5 kínálat szívét egy fejlett 2,2 literes dízelmotor alkotja, amely kiemelkedően magas kompresszióarányának köszönhetően hatékonyabb üzemanyag-felhasználást és nagyobb nyomatékot biztosít. Hasonlóan fejlett benzinmotor is elérhető, bár az európai piacon várhatóan kevésbé lesz népszerű.
Mindkét motor párosítható egy kompakt és könnyű, hatfokozatú kézi váltóval vagy egy hatékony automata sebességváltóval. Az erőátvitel első- vagy összkerékhajtással történik, a felszereltségtől függően.
Ez az értékelés annak próbál utánajárni, vajon a Mazda valóban elérte-e saját célkitűzéseit – és sikerült-e egy olyan összetett, jól kiegyensúlyozott terméket létrehoznia, amely a kiváló versenytársakkal (mint például a Nissan Qashqai) zsúfolt szegmensben is megállja a helyét.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük