Az emelés összege általában havi 3 000 – 8 000 Ft között mozog. A kivételes emelés akkor engedélyezhető, ha a havi nyugellátás és minden más rendszeres pénzbeli ellátás összege nem haladja meg a 140 000 Ft-ot. Az emelés csak akkor kérhető, ha a legutóbbi nyugdíj-megállapítástól vagy kivételes emeléstől legalább 3 év eltelt.
Nem igényelhető az emelés az alábbi esetekben: ha az illető nem nyugellátásban részesül.
Így kell igényelni:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Discovery továbbra is az autóipar egyik legokosabb újraértelmezéseként tartható számon. Az egyenes orr, a vízszintes motorháztető, a lépcsőzetes tetővonal és a hátsó oldalablakok sajátos formája mind ösztönösen jelezték: ez nemcsak egy Land Rover, hanem egy igazi Discovery.
A forma azonban a funkciót követte. Minden Land Rover modellnek osztályelső képességeket kellett nyújtania, ezért a gyártónak az alapoktól kellett újragondolnia a konstrukciót. Így született meg az úgynevezett Integrated Body Frame (IBF) alvázstruktúra. Ez egyesítette a létraváz terepen nyújtott erősségét az önhordó karosszéria nyújtotta stabilabb, közútra optimalizált teljesítménnyel.
Míg a Range Rover Sport később áttért egy könnyebb, sportosabb karakterhez illeszkedő szerkezetre, addig a robusztusabb Discovery-nél az IBF továbbra is ideális megoldás maradt. Ennek viszont megvolt az ára: még a könnyítés céljából beépített magnézium ütközési struktúra ellenére is a Discovery tömege elérte az 2570 kilogrammot. Ez a súly egyaránt járt előnyökkel és hátrányokkal is – terepen masszív stabilitást adott, de közúton nagyobb fogyasztást és lassabb dinamikát eredményezett.
Minden modell alapfelszereltsége volt a légrugós futómű, valamint a Land Rover híres Terrain Response rendszere. Ez az elektronikus vezérlő különböző terepviszonyokhoz igazította a gázreakciót, váltási karakterisztikát, menetmagasságot és a stabilitásvezérlést. A rendszer ötféle terepmódot kínált, és együttműködött az elektronikusan vezérelt középső osztóművel, valamint a hátsó zárható differenciálművel.
Ezáltal a Discovery hű maradt a Land Rover hagyományához: olyan járműveket kínált, amelyek képességei messze túlszárnyalták a legtöbb vásárló igényeit – de éppen ez volt a vonzerejük.
A mindennapi használatot is igyekeztek javítani. Az automatikus start-stop rendszer bevezetése a 3.0 literes, 252 lóerős V6-os turbódízel motorhoz valamelyest csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, 213 g/km-re. Ez ugyan a céges adózást (benefit-in-kind) nem javította számottevően, de legalább kivette az autót a legdrágább, évi 475 fontos adósávból.
Ez volt az egyetlen motorkínálat, ahogy a Discovery generációját fokozatosan kivezették a piacról.
A 2014-es modellfrissítés során a Discovery új, markánsabb fényszórókat kapott, egy fényesebb hűtőrácsot és ködfényszóró-kereteket, kerekebb külső tükröket és néhány egyéb apróbb módosítást. A hűtőrácsot sokan talán túl „finomkodónak” vagy nőiesnek tartották a Discovery markáns, szinte gránitszerűen robusztus karakteréhez képest – de a megjelenés így is hű maradt a típus szellemiségéhez.