Gyerekkora nem volt más, mint túlélés. Egy iskolai meg*láztatás, egy kgy/tlen tanári pillantás még elviselhető volt – de ami otthon várt rá, az a félelem legsötétebb formája. A falak között nem béke volt, hanem harc a másnaposságban fuldokló őrülettel. A férfi, aki elvileg védenie kellett volna, időzített bombaként robbant újra és újra: dühöngött, üt*tt, és nem egyszer f*gyver is került a kezébe. Balta. Az anyjára, rá. A gyerekkor kifejezést Claudia sosem tudta megízlelni – mert ahol más meséket hallgatott, ott ő a túlélés stratégiáját tanulta.
A legnagyobb seb azonban felnőttként érkezett:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Renault Megane CC üvegteteje révén ideális választás bármilyen időjárási körülményhez, hiszen lehetőséget nyújt arra, hogy napsütésben kabrióként, hűvösebb napokon pedig zárt tetővel közlekedjünk. A 2.0 literes dízelmotor élénk teljesítményt és nyomatékot biztosít, ugyanakkor a puha rugózás és a jelentős saját tömeg hátrányt jelent, főleg kanyargós vidéki utakon. A felszereltségi szint igen magas: 17 colos alufelnik, Bluetooth-csatlakozás, automata fényszórók és ablaktörlők, tempomat és beépített TomTom navigációs rendszer is alapáron járnak, így az autó ár-érték arányban vonzó választás, hiszen az indulóár éppen 18 500 font alatt kezdődik.
A vezetési élmény és motorok terén az üvegtető hátránya, hogy nem könnyű, és egy sportos beállítottságú autónál a plusz tömeg különösen érezhető a kanyarokban, főként lenyitott tetővel. Ennek ellenére a motorkínálat elég erős ahhoz, hogy versenyképes maradjon a Megane CC, a kínálat csúcsán álló 158 lóerős 2.0 literes dízelmotor pedig megfelelő dinamizmust kínál. A szélzaj lenyitott tetőnél szintén zavaró lehet, de a két hátsó fejtámla között elhelyezett üvegszélfogó hatékonyan csökkenti a turbulenciát. A vezetőülés és a kormány sokféleképpen állítható, így a vezetési pozíció kényelmes, és az utastér kezelőszervei is logikus elrendezésűek és könnyen használhatók.
A fogyasztás, károsanyag-kibocsátás és fenntartási költségek tekintetében a Megane CC fő vonzereje a kedvező ár. Az alapmodell körülbelül negyedével olcsóbb, mint a Volkswagen Eos, és még a legdrágább változata is olcsóbb, mint az Eos legkedvezőbb kivitele. A Coupé Cabriolet alapáron is bőséges felszereltséget kínál, az extra opciók pedig ésszerű áron érhetők el – bár például a pótkerék 75 fontos felára kissé túlzónak tűnhet. Hét különféle motor közül választhatunk, így könnyen megtalálható a megfelelő egyensúly a teljesítmény és hatékonyság között. A legtakarékosabb az 1.5 dCi 110 lóerős dízelmotor, amely közel 4,7 literes fogyasztással és 124 g/km-es CO2-kibocsátással bír.
A belső tér, dizájn és technológia szempontjából a Renault 2004-ben elsőként kínált panoráma üvegtetőt kabriójához, és ez a megoldás ma is megkülönbözteti a Megane CC-t a kategória többi szereplőjétől – hasonlót csak a Volkswagen Eos nyújt. Az ötajtós Megane visszafogottabb megjelenéséhez képest a CC sportosabb hatást kelt, amit a GT Line TomTom kivitelek különleges karosszériacsomagja és kétszínű kárpitozása még inkább hangsúlyoz. A kabin magas minőségű anyagai prémium érzetet keltenek, ami különösen figyelemre méltó ebben az árszegmensben.