Baleset érte Bartha Sylviát

Az ebédlő teraszán megcsúszott egy nyirkos virágszirmon, elesett, és eltörte az orsócsontját. A peches esemény különösen kellemetlen számára, hiszen balkezes, így a sérült karja az, amelyet a legtöbbet használ. A műsorvezető humorral és öniróniával számolt be a történtekről, de nem titkolta, hogy a helyzet komoly kihívást jelent számára. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Általánosságban az elektromos hajtásláncok meglehetősen egyszerűek: leegyszerűsítve, van egy (vagy több) motor, amely egy akkumulátorral van összekapcsolva. Az Ioniq 5 N esetében két motor dolgozik az 800 voltos elektromos rendszerben: egy elöl 223 lóerővel és egy hátul 378 lóerővel, mindkettő az erőátvitel megerősítése érdekében integrálva van a tengelyekbe.

A maximális teljesítmény 601 lóerő, de ha ez nem lenne elég, a kormányon található overboost gomb megnyomásával a kombinált teljesítmény 641 lóerőre és 740 Nm nyomatékra nő. Ez mind a négy kerékre jut, így a szupersportautókat megszégyenítő, 3,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulást eredményez.

Azonban az Ioniq 5 N ennél sokkal többet tud, mint pusztán ezek a számok. Annyi beállítási lehetőség van, hogy egyes vezetők elsőre kicsit elveszettnek érezhetik magukat. De ha időt szánsz arra, hogy megtaláld az ideális beállításokat az adaptív lengéscsillapítókra, a motorokra, a kormányzás érzékenységére, a hátsó tengelyen működő elektronikus differenciálzárra (e-LSD) és a stabilitáskontrollra, majd elmented ezeket az egyik két N gomb egyikéhez a kormányon, az autó pontosan úgy fog reagálni, ahogy szeretnéd.

Ezek a felhasználó által beállítható opciók még egy olyan módot is tartalmaznak, amely a belső égésű motor hangját szimulálja, illetve lehetőség van arra is, hogy a teljesítményleadás olyan legyen, mintha egy dupla kuplungos automata váltó kapcsolgatna.

Ez meglepetés lehet bárki számára, aki kipróbálta a standard Ioniq 5-öt, amely egy rendkívül kényelmes, ám viszonylag puha és bizonytalan vezetési élményt nyújtó autó. Az alapmodellről az N változatra való átalakulás mélyreható, és a változások jelentősek. Már a karosszériánál kezdődnek, amelynek merevségét 42 plusz hegesztési ponttal és 2,1 méterrel több ragasztással növelték. Ezen túlmenően az akkumulátor- és motorfüggesztések, az alvázak és a kormányoszlop is megerősítést kaptak, miközben a tengelyek is erősebbek, mégis könnyebbek lettek.

Már alacsony sebességnél is azonnal észrevehető az N változat extra karaktere. A felfüggesztés sokkal keményebb, mint a normál Ioniq 5-é, mégis rugalmas olyan módon, ami komoly mérnöki tudást sejtet. Mivel elektromos autóról van szó, alacsony sebességnél rendkívül könnyű vezetni, a gáz- és fékpedál pedig egyszerűen adagolható.

Az Ioniq 5 N igazán nyitottabb, gyorsabb utakon érzi jól magát. Soha nem vezettem még olyan elektromos járművet, amely ennyire kapcsolatban lenne az úttal, ennyire bevonná a vezetőt, vagy ilyen izgalmat nyújtana kormány mögött. Reakciókészség, fürgeség és izgalom tekintetében az Ioniq 5 N bizony a legjobb, ötüléses teljesítményautók élvonalába tartozik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük