Kitört az Etna!

A vulkán ébredésének jelei már vasárnap késő este érzékelhetők voltak: a földmozgások amplitúdója fokozatosan nőtt, éjfél után nem sokkal pedig a rengések középpontját is sikerült azonosítani a Délkeleti Kráter térségében. A szeizmikus változásokhoz kapcsolódóan nőtt az infrahang-aktivitás is, amely a kitörés közeledtét jelezte – közölte.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Discovery Sport P300e akár 37 mérföldet (kb. 60 km-t) is megtehet tisztán elektromos hajtással, de ahhoz, hogy ezt a távolságot megközelítsd és maximalizáld az üzemanyag-hatékonyságot, rendszeresen töltened kell a plug-in hibrid modellt. A 15 kWh-s akkumulátor teljes feltöltése otthoni falitöltőről (wallbox) kicsit több mint két órát vesz igénybe, míg egy hagyományos háromtűs konnektorral majdnem hét órába telik, amit nem javaslunk állandó megoldásként.

Ellentétben sok más plug-in hibriddel, a Discovery Sport PHEV rendelkezik egyenáramú (DC) gyorstöltési képességgel is, így ha nyilvános gyorstöltőt használsz, az akkumulátor 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető fel.

Számos újabb JLR modellhez tartozik egy harmadik kijelző, amely másodlagos funkciókat, például a fűtést és szellőzést szabályozza. A Discovery Sport azonban nem kapott ilyen megoldást, helyette két fizikai tekerőgombot használ. Ezek a multifunkciós gombok alapállásban a fűtést szabályozzák, de ha benyomod őket, az ülésfűtést állítják, kihúzva pedig az utasoldali gomb a ventilátor sebességét, a vezetőoldali pedig a vezetési módokat változtatja. Mint mindig, ezek a gombok masszívak és jól néznek ki.

Az összeszerelési minőség összességében szilárdnak hat, de a hosszú távú tesztautónkban a középső, tologatható második üléssor nyikorgott és zörgött. Egy kisebb bosszúság a vezető lábtér, ami furcsán van kialakítva, ezért nehéz lehet kényelmes pozíciót találni a bal lábnak.

A felszereltségi szintek erősek a kivitel típusától függetlenül. Az alap, elsőkerék-hajtású Discovery Sport 18 colos könnyűfém felniket, 8 irányban állítható, fűthető manuális első üléseket és az új Pivi Pro infotainment rendszert kapja. Az R-Dynamic SE változatok 20 colos kerekekkel, elektromosan fűthető memóriás ülésekkel (a vezetőnek 12, az utasnak 10 irányban állítható), Meridian hangrendszerrel és kulcs nélküli indítással egészülnek ki, míg az HSE még több ülésállítást és Windsor bőrüléseket kínál, valamint egyéb extra kényelmi funkciókat.

A hátsó legvégén lévő ülések lehajtásával a Discovery Sport hatalmas, 963 literes csomagtérrel büszkélkedhet – bár ezt az értéket a tetővonalig mérik, nem pedig a rakodótakaró alatt. A takaró alatt hasonló mennyiségű hely található, mint a Jaguar F-Pace-ben, de kevesebb az alsó tárolórekesz.

Ha a hatodik és hetedik ülés is be van állítva, a csomagtér 115 literre csökken. Ha pedig mind az öt hátsó ülés le van hajtva, a tér 1,574 literre nő, ami reálisabb összehasonlítást tesz lehetővé: az Q5 például 1,550 liter csomagtérrel rendelkezik, ha hátsó ülései le vannak hajtva.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük