A forrásokat egy olyan régió kapja, amely nem része Magyarországnak, mégis szorosan kötődik a nemzeti közösséghez nyelvben, kultúrában és hagyományban. Az érintett terület jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe: a sajtójelentések szerint az elmúlt időszakban több térséget is sújtottak természeti csapások, miközben a belpolitikai környezet sem kedvező.
Az itteni közösségek – főként kisebb települések – infrastrukturális és szociális nehézségekkel küzdenek. Az érkező támogatás várhatóan részben jótékonysági célokra, részben intézményi felújításokra, például iskolákra vagy egészségügyi intézményekre lesz fordítva.
Ez a segítségnyújtás világos üzenet: Magyarország nem hagyja magára azokat a nemzeti közösségeket, amelyek évszázadok óta egy másik állam határain belül élnek – ilyen a történelmi Székelyföld is.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A SEAT Altea XL-t sportos külsejű riválisként tervezték olyan autókhoz, mint a VW Touran és a Renault Scenic. Ez a SEAT Altea magasabb és hosszabb változata, és megkapta a márkára jellemző széles hűtőrácsot, agresszív légbeömlőket és ívelt vonalakat. Az XL és a standard Altea közötti fő különbségek a megosztott hátsó lámpák és a standard tetőrúdkészlet. Belül az irányítópult egy kicsit egyszerű, és az anyagok minősége is elmarad a kívánt szinttől, de minden nagyon masszívnak és jól elrendezettnek tűnik. Minden verzió jól felszerelt.
Az Altea XL 18,7 cm-rel hosszabb, mint a standard Altea, és további 123 literes helyet kínál – 409 liter helyett 532 literes csomagtartót, vagy 1.604 litert, ha az ülések le vannak hajtva. A hátsó ülések osztottan hajthatók le vagy előre-hátra csúsztathatók, így igény szerint növelhetők a lábtér vagy a csomagtér, de nem hajthatók le teljesen a padlóra. Rengeteg tárolóhely is van, beleértve a nagy ajtórekeszeket, egy nagy kesztyűtartót és pohártartókat. Az alapmodellek klímával és MP3-kapcsolódással érkeznek, míg az SE változatok 16 hüvelykes alufelniket, kétzónás klímaberendezést, multifunkcionális bőrkormányt és tempomatot kínálnak.
Az Altea XL-t nem tesztelték törésteszt során, de a standard változat ötcsillagos értékelést kapott a felnőtt utasok védelmére vonatkozóan. Minden modell alapfelszereltségként hat légzsákkal, ESP-vel, ABS-szel és vonóerő-szabályozással rendelkezik. A SEAT a 2012-es Driver Power megbízhatósági felmérésben csalódást keltően a 24. helyet szerezte meg a 30-ból, de nem érkeztek jelentések semmilyen komoly problémáról az Altea vagy az Altea XL modellekkel kapcsolatban. Mivel minden motor széles körben használt a VW Csoporton belül, az segíthet minimalizálni a problémák kockázatát.