Már nem automatikus a 13. havi nyugdíj

Az új előírás szerint csak azok jogosultak a 13. havi nyugdíjra, akik 2025 februárjában nyugdíjasok, és már 2024-ben is kaptak legalább egy napnyi nyugdíjat. Ezzel kizárják például azokat, akik 2025 januárjában vonulnak nyugdíjba, vagy akiknek szerettei 2024 végén hunytak el. Eddig a januárban elhunyt nyugdíjasok hozzátartozói még megkaphatták a juttatást, de ez a lehetőség most megszűnik. Szakértők szerint ez különösen nehéz helyzet azokkal szemben, akik épp egy temetés terhét viselik.
EZT KELL TENNI:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Egykor a Nissan Leaf olyan meghatározó riválisokkal szemben bizonyított, mint a BMW i3, a Renault Zoe és a VW e-Golf, és egyikük sem tudta igazán felvenni vele a versenyt. Azóta azonban jelentősen megváltozott a piac: ma már számos lenyűgöző elektromos kihívóval kell megküzdenie, többségük SUV formájában érkezik. Különböző összehasonlító tesztjeinkben a Leaf – ha szorosan is – de rendre alulmaradt az MG ZS EV-vel, a Kia e-Niróval és a Hyundai Kona Electric modellekkel szemben. Ezek az autók hasonló vagy jobb hatótávot, teljesítményt és hatékonyságot kínálnak, miközben tágasabbak, kényelmesebbek, modernebb infotainment-rendszerrel rendelkeznek, és gyakran még olcsóbbak is.
A verseny házon belül is élesedik: a vadonatúj VW ID.3 a korábbinál magasabb szintű kifinomultságot és minőségi érzetet hoz, de a Leaf továbbra is kiemelkedik, mint egy kiváló, mindenre alkalmas elektromos autó. A fent említett riválisokhoz hasonlóan a Leaf is olyan modell, amely teljes értékű családi autóként is megállja a helyét.

A legfrissebb WLTP-szabvány szerint a Leaf hatótávja 168 mérföld (kb. 270 km), amit a mindennapokban – főként nyáron – valóban megközelít. Hideg időben azonban jelentősen csökken a hatótáv, ilyenkor akár már 160 kilométerrel is be kell érni. Akik hosszabb hatótávra vágynak, azoknak ott van a Leaf e+ változat, ahol a „+” egy nagyobb akkumulátort jelez: ez akár 239 mérföldes (kb. 385 km) WLTP-hatótávot is kínál, miközben a teljesítménye is nagyobb – 148 lóerő helyett 214 lóerőt biztosít.
Otthoni, 7 kW-os fali töltővel a Leaf teljes feltöltése körülbelül 7,5 órát vesz igénybe, míg a Leaf e+ esetében ez 11 órára nő. Ha 50 kW-os gyorstöltőt használunk, akkor az alapmodell akkumulátorát 20-ról 80 százalékra egy óra alatt lehet feltölteni. Ha minden parkolásnál töltjük az autót – akárcsak egy okostelefont –, akkor a hatótáv miatti aggodalom a legtöbb esetben teljesen kiküszöbölhető.
Így már ténylegesen élvezhetjük a Leaf vezetését is: városi környezetben csendes, kifinomult és kényelmes, bár a futómű kissé feszes – ez az akkumulátorok tömegének kordában tartására szolgál. A különféle vezetéstámogató rendszerek szintén sokat segítenek a mindennapi használatban.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük