Durva vihar töri meg a kánikulát! Orkánerejű széllökés!

Vége a hőségnek: támad a hidegfront. Kora estére végre megérkezik az enyhülés – az északnyugati országrészt elérő hidegfront megtöri a napok óta tomboló kánikulát. Az első vihargócok a Dunántúl északi részén pattannak ki, majd fokozatosan végigsöpörnek az ország középső területein, Budapestet sem kímélve. A nap végére a keleti tájakon, a Tiszántúlon is lecsapnak a zivatarok.
ITT FIGYELJE A ZIVATARCELLÁKAT!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A teljesítmény ugyan hatékony, de az Auris Hybrid nem különösebben gyors. Ennek ellenére a Toyota szerint a modell 10,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, így a forgalom tempóját könnyedén tudja tartani. A végsebessége akár 179 km/óra is lehet, de ez valójában nem az autó lényegét tükrözi.
A hibrid üzemeltetésének pénzügyi előnyei nagyrészt attól függnek, hol használjuk leggyakrabban az autót. Mi városi és országúti körülmények között is teszteltük a Toyota Auris Hybridet, de a legtöbb megtett kilométer autópályán és kétsávos főutakon történt.
Sajnos ez nem mutatta meg az Aurist a legjobb oldaláról, mivel mindössze 6,3 literes átlagfogyasztást értünk el (44,9 mpg). Ennek oka, hogy nagyobb sebességnél a benzinmotor folyamatosan működik, és a CVT váltó működési elvéből adódóan már enyhe gázadásra is magas fordulatszámra ugrik a motor.

Ha azonban főként városi, megállásokkal tarkított forgalomban közlekedünk, a fogyasztási adatok drámaian javulnak. A rendszer ilyenkor igyekszik kikapcsolni a benzinmotort és elektromos hajtással közlekedni, így egy városi tesztkörön 2,8 literes átlagot (83,9 mpg) is sikerült elérni az Aurisszal.
A legrosszabb hivatalos átlagfogyasztási adat az Auris Hybrid kínálatán belül is csupán 3,9 liter (72 mpg), míg egyes felszereltségi szintek akár 3,5 literes értéket (81 mpg) is tudnak produkálni. A szén-dioxid-kibocsátás pedig 79 g/km-től indul.
Céges autóként különösen nagy előnyt jelent a Toyota választása, mivel a kedvező besorolású cégautóadó és az alacsony listaár miatt még a magasabb adósávban lévők is évente akár 200 fonttal kevesebb adót fizethetnek, mint egy hasonló Golf dízelváltozat után.
A magánvásárlók számára ezek az előnyök kevésbé érezhetőek, mivel a Benefit-in-Kind (munkáltatói juttatásként adózandó előny) nem releváns, és az üzemanyag-megtakarítás csak hosszabb távon téríti meg a hibrid hajtáslánc felárát.
A hibrid hajtáslánc ma már minden Auris felszereltségi szinten elérhető, de a kétzónás klíma vagy a kulcs nélküli nyitás/zárás például csak az Excel modell kiváltsága.
A biztosítási besorolás az Auris Hybrid esetében a választott felszereltségi szinttől függ. Az Icon modell a 7-es csoportba tartozik, míg a legmagasabb besorolás az Icon Plus változaté, amely bőrkárpitozással és panorámatetővel a 14-es csoportba esik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük