Noha hivatalosan közös megegyezéssel zárult a házasságuk, egyre inkább körvonalazódik, hogy Stohl Vica volt az, aki meghozta a végső döntést. Úgy tudni, amikor egyértelművé vált, hogy kapcsolatuk már nem menthető meg, Vica nem akart tétlenül várni egy esetleges külső tényező – egy harmadik fél – megjelenésére. Inkább előbb húzott határt, mintsem hagyja, hogy őt érje a szakítás megalázó formája. Stohl András ezúttal inkább elszenvedője volt a folyamatnak, mintsem kezdeményezője.
ÉS EZ MÉG SEMMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ha az Audi A4 Allroad egy élesebben vezethető, elegáns, megemelt kombi, akkor a Volvo a saját hagyományaihoz hűen inkább a kényelemre helyezi a hangsúlyt. Az 60 mm-rel megemelt hasmagasság jelentős része az alapáron felszerelt nagyobb profilú gumiknak köszönhető. Kevés olyan szabadidőautón inneni modell van ma az utakon, amely ennyi gumit kap a kerekei köré, így már az első benyomás alapján is kijelenthető, hogy a V60 Cross Country alapfutóműve kényelmes, hiszen a módosított felfüggesztés sokkal több párnázottságot kapott.
Menet közben puha, de nem teljesen lebegő érzésű az autó. A felfüggesztés nem teljesen a rugalmasság maximalizálására lett hangolva, így megmaradt némi karosszériakontroll is. Ez azt jelenti, hogy kisebb rezgések és enyhe keménység ugyan érezhető útközben, de ez elfogadható kompromisszum – a V60 Cross Country továbbra is nagyon kényelmes autó.
A 187 lóerős, 2,0 literes dízelmotor, amely az összkerékhajtást hajtja, egy egyszerű, de jól eltalált megoldás. Nem bivalyerős, de elegendő teljesítményt kínál, és a V60 Cross Country sosem tűnik gyengének. A nyolcfokozatú automata váltó finoman kapcsol, és bár nem tökéletes, nem is kell villámgyorsnak lennie, tekintettel a modell nyugodt karakterére és arra, hogyan fogják általában vezetni. Ugyanez igaz a kormányzásra is, amely kényelmes súlyozású, de teljesen mentes az útfelület visszajelzéseitől.
Az aszfalton kívül a megemelt futómű, az összkerékhajtás, a karosszériavédő burkolatok, a speciális terep üzemmód és a lejtmenetvezérlés miatt a V60 Cross Country határozottan alkalmasabb terepezésre is. Nem jut el olyan messzire, mint egy valódi SUV, de enyhe terepen, földutakon és mélyedésekben is jól boldogul.
Motor, gyorsulás és végsebesség tekintetében jelenleg csak egyféle hajtáslánc érhető el: a 2,0 literes, turbós dízelmotor 187 lóerőt és 400 Nm nyomatékot produkál, összkerékhajtással és nyolcfokozatú automatával párosítva.
A teljesítmény kielégítő, de nem különösebben izgalmas: a 0–100 km/h-s gyorsulás 8,2 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 210 km/h. A nyomaték bőséges, így a rugalmasság és az előzési képesség is megfelelő, ami vontatás vagy nehezebb terepviszonyok esetén is jól jön.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek szempontjából a V60 Cross Country nem annyira takarékos, mint az elsőkerék-hajtású V60 ugyanezzel a motorral, de még így is jó értékeket kínál a kategóriájában. A Volvo vegyes fogyasztásra 5,9–6,6 l/100 km-t (42,8–47,9 mpg) ad meg a legújabb WLTP szabvány szerint, amely jobban tükrözi a valós használati körülményeket. Összehasonlításképp: ugyanez a motor és váltó a hagyományos V60-ban 4,9–5,9 l/100 km (47,9–55,4 mpg) értékeket produkál.