2010 óta az EU-ban átlagosan 58%-kal emelkedtek az ingatlanárak, míg Magyarországon meghökkentő, 260%-os növekedés történt. Ezzel hazánk a második helyen áll az uniós rangsorban, egyedül Portugália előzi meg. Az Európai Unió egészét tekintve 2025 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest 5,7%-kal nőttek az ingatlanárak, Magyarországon pedig a növekedés 5,8%-os volt.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A motor viszont egészen jól teljesített. A benne dolgozó 1,5 literes turbós benzinmotor élénken, lelkesen dolgozik, és még meredek emelkedőkön is határozott gyorsulást biztosít, ahol más hasonló autók gyakran gyengélkednek. Ez a motor tehát önmagában nem okoz csalódást, de sajnos nem tudja kompenzálni a futómű és a karosszéria mozgásainak gyengeségeit. A karosszéria ugyanis hajlamos a túlzott oldaldőlésre, amit a kerekek – amelyek alapból sem a legnagyobb tapadást kínálják – nem tudnak megfelelően korrigálni, így gyakran kerül az autó a stabilitási elektronika beavatkozási zónájába. Ez azt jelenti, hogy a vezetés során érezhető, amikor az autó hirtelen „visszarántja” magát a rendszer segítségével, mert mechanikailag nem tudná egyedül megoldani az adott helyzetet. Ez nemcsak zavaró, hanem a vezetés élményéből is sokat elvesz.
A vezethetőség problémái nem azonnal válnak nyilvánvalóvá. Ha valaki csak városi forgalomban, alacsonyabb sebességgel közlekedik, akkor elsőre azt hiheti, hogy az Eclipse Cross stabil és kiszámíthatóan viselkedik a kanyarokban. De amint lendületesebben próbáljuk meg vezetni – akár egy dinamikusabb országúti szakaszon –, gyorsan megmutatkoznak a gyengeségei. A túlzott oldaldőlés, a nem elég precíz futóműhangolás és a túl érzékenyre állított menetstabilizáló rendszer együttese egyfajta „tökéletes vihart” hoz létre, ami miatt az autó elveszíti a természetes mozgását a kanyarokban, és inkább egy küszködő, önmagával harcoló járműnek tűnik. Úgy tűnik, hogy az elektronikus rendszer túlságosan is beavatkozik, talán éppen azért, hogy elfedje a keresztirányú tapadás és az elsőkerék-meghajtás korlátait.
Ezen felül, amikor a karosszéria kilengései már egy bizonyos szint fölé kerülnek – tehát a felfüggesztés nem tudja kellőképpen kontrollálni az autó tömegét –, az egész autó viselkedése kiszámíthatatlanná válik. A test jobbra-balra billen, az irányíthatóság romlik, és az autó kanyarodás közben ide-oda mozog, ami a vezető számára nemcsak zavaró, de ijesztő is lehet egy adott helyzetben.