Majka hatalmas drámája!

Majka ezúttal most már tényleg túllépett egy határt! Performansza minden bizonnyal szándékosan pr/vok/tív volt – művészi stílusban fes/ege/te az er/sz/ko/ szimbolika határait. Most már a vád adott: azzal vádolta Majkát, hogy „a mi/iszterelnök k/vé/zé/é/e bu/dí/o/t! MUTATJUK A KOMOLY RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Land Rover Defender markáns, robusztus formája és két tonna feletti tömege alapján nem is várhatjuk el tőle, hogy egyetlen tank üzemanyaggal képes legyen átszelni egy egész kontinenst. Bár a terepjáró kialakítása valóban lenyűgöző, és rendkívül sokoldalú a nehéz terepen, a fogyasztása nem tartozik az erősségei közé – különösen hosszabb távokon.

A Land Rover azért igyekszik javítani a hatékonyságon. A 3,0 literes dízelmotorhoz már mild-hibrid (enyhe hibrid) technológiát társítottak, amely némileg csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezenkívül elérhető egy benzines plug-in hibrid (hálózatról tölthető) változat is, ami még kedvezőbb számokat ígér, bár ennek a modellnek a magas listaára sokakat elriaszthat.

Ha bármelyik dízelmotoros változatot választjuk, a gyári, hivatalos átlagfogyasztás nagyjából 33 mérföld/gallon körül alakul (ez kb. 8,5 liter/100 km), ami nem is olyan rossz egy ekkora járműtől. Viszont a szén-dioxid-kibocsátás már kevésbé baráti: ezek az autók több mint 220 gramm/km CO₂-t bocsátanak ki, ami viszonylag magas érték, főleg az európai normák fényében.

A benzines P425-ös motorral szerelt rövidebb, azaz „90-es” karosszériaváltozat még ennél is étvágyasabb. A WLTP-szabvány szerint mindössze 20,2 mpg-t (körülbelül 14 liter/100 km) tud, és 316 g/km-es CO₂-kibocsátással jár. Ezzel szemben a „110-es” hosszabb karosszériás modell plug-in hibrid változata, a P300e, elméletileg sokkal takarékosabb: a szabványos ciklus szerint 103,8 mpg-t (kb. 2,7 l/100 km) tud, és a kibocsátása mindössze 62 g/km. Ez jól hangzik, de csak akkor igaz, ha valóban gyakran töltjük és inkább rövidebb távokon használjuk.

Nem meglepő, hogy a kínálatban a legerősebb, V8-as benzines változatok – a P500 és P525 – teljesítik a legrosszabbul fogyasztás és kibocsátás terén. Vegyes használat mellett nagyjából 20 mpg-s (kb. 14 l/100 km) átlaggal lehet számolni, amihez társulhat akár 329 g/km-es CO₂-kibocsátás is. Érdekesség, hogy a még erősebb, de újabb fejlesztésű Defender OCTA valamivel kedvezőbb értékeket produkál: 21,4 mpg-s (kb. 13,2 l/100 km) fogyasztással és 298 g/km-es kibocsátással – ez persze még mindig bőven a magas kategória.

A plug-in hibrid Defender előnye, hogy támogatja a gyorstöltést is. Ha sikerül olyan töltőállomást találni, amely akár 40 kW-tal is képes tölteni, akkor az akkumulátort körülbelül 30 perc alatt 80%-ra lehet feltölteni. Ez kétségtelenül kényelmes, viszont elég drága módja az „üzemanyag-utánpótlásnak”. Ezért a legtöbb tulajdonos inkább otthoni 7 kW-os fali töltővel éjszaka tölti fel az autót, kihasználva az olcsóbb éjszakai áramot. Ebben az esetben nagyjából két és fél órát vesz igénybe egy 80%-os töltés.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük