Bámulatos sebességgel robbant be a köztudatba a felvétel: július 20-i megjelenése óta több mint 31 millióan látták, ami rendkívüli teljesítmény a Magyar Péter oldalán megszokott 200–400 ezres átlaghoz képest. A legnépszerűbb v/de/i sem jutottak eddig a 2–3 milliós nézettség közelébe. MUTATJUK A RÉSZLETEKET MERT VÁRATLAN DOLOG TÖRTÉNT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Mivel ez a modell nem kapott semmilyen hibrid rásegítést, a belső égésű motornak önmagában kell gondoskodnia minden gyorsításról és teljesítményről, ami azt jelenti, hogy vezetés közben gyakran nagyobb fordulatszámon kell járatni. Ennek eredményeként az autó hangja meglehetősen érdes, már-már dízeles hatást kelt, különösen gyorsításkor. Ez a karakterisztika különösen autópályán szembetűnő, ahol az előzések során a váltó gyorsan visszakapcsol – ezt hallani is lehet, mivel a motor felbőg és hangosabban dolgozik –, ám ennek ellenére érezhető késlekedéssel, csak másodpercek múlva kezd el valóban felgyorsulni a jármű. Ez a kis késés a reakcióidőben némileg csökkenti az autó dinamikusságát, és nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a motor egyedül, hibrid támogatás nélkül már nem nyújt olyan korszerű vezetési élményt.
Ezzel szemben a Sportage hibrid változatai eddig is finomabb, csendesebb és egyenletesebb vezetési élményt kínáltak, mint a kizárólag benzines társaik. Ugyanakkor már egy ideje érezhető volt, hogy még ezekben a változatokban is van hová fejlődni, különösen akkor, ha összehasonlítjuk őket a Toyota által kínált, kiválóan hangolt hibrid rendszerekkel. Ennek tudatában a Kia mérnökei fejlesztettek a hajtásláncon: a teljes hibrid (full-hybrid) modell egy erősebb villanymotort kapott, amely révén az összteljesítmény immár eléri a 235 lóerőt, míg a rendszernyomaték 280 Nm-re nőtt. Ez érezhetően javítja az autó dinamikáját, különösen városi környezetben és induláskor.
A váltó is frissítésen esett át: továbbra is egy hatfokozatú automata egységről van szó, de az új generációs kivitel simábban dolgozik együtt a kétféle erőforrással. Az új rekuperációs – azaz energiavisszanyerő – fékrendszer pedig már kormány mögötti váltófülekkel is rendelkezik, így a vezető maga állíthatja be, hogy milyen mértékben lassítson az autó a motorfékhatás révén, miközben közben visszatáplál energiát az akkumulátorba.
Az elektromotor által biztosított plusz teljesítmény azonnal érezhető. Az autó élénkebben reagál a gázpedál lenyomására, fürgébben indul el a helyéről, és városi közlekedés során sokkal lelkesebbnek hat, mint korábban. Gyakran előfordul, hogy a belső égésű motor teljesen kikapcsolva marad, különösen egyenletes haladásnál vagy kis sebességű gyorsításkor, így a vezetés nemcsak csendesebb, hanem gazdaságosabb is. Egy-egy hirtelen gyorsítás alkalmával előfordulhat, hogy a hibrid rendszer kissé megtorpan, miközben az elektromos és a benzines hajtás összehangolásán dolgozik – ezt egy enyhe rántás formájában érzékelhetjük –, de miután az autó elérte az utazósebességet, a váltó gyorsan stabilizálja a motort, ami nyugodt, kiegyensúlyozott vezetési élményt eredményez.