Kigyulladt a mozdony

Szombat délelőtt 10 órakor elindult a Kék Hullám InterCity Szombathelyről a Déli pályaudvarra, de csak a Balatonig jutott, mert Balatonakali-Dörgicse és Aszófő között kigyulladt a mozdony géptere. A mozdonyvezető sikeresen eloltotta a lángokat, és senki nem sérült meg.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Bár a Berlingo nagyon népszerű – és ez teljesen megérdemelt is – a háttérben azért nem minden olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik. A Citroënt birtokló nagy autóipari cég, a Stellantis, ugyanis egyfajta „jelvénycserés” stratégiát alkalmaz, vagyis lényegében ugyanazt az autót több márkanév alatt is árulja, minimális különbségekkel. Így hát amikor az utcán egy Berlingónak látszó autót látunk, az könnyen lehet, hogy valójában nem is Citroën, hanem például Peugeot Rifter, Opel (vagy brit nevén Vauxhall) Combo Life, vagy Toyota Proace City Verso. Utóbbi egyébként csak később jelent meg a brit piacon. Egyelőre a Fiat Doblo változat nem kapható az Egyesült Királyságban, de semmi sem kizárt – talán az is megérkezik egyszer.

Ezek az autók tehát gyakorlatilag ugyanazok a modellek, csak más orr-résszel, más hűtőráccsal, fényszórókkal és néhány apróbb külső részlettel térnek el egymástól. Ami alattuk van – a technika, a térkínálat, a belső tér –, az szinte teljesen azonos. Ebből is látszik, hogy a Berlingo nem egyedülálló konstrukció, hanem egy sokféle márkanév alatt futó modellcsalád része.

Nem csak személyautóként létezik ez a típus: kapható furgonváltozatban is, amit jellemzően vállalkozók, szállítással foglalkozók használnak. Ez nem meglepő, hiszen a formája és a praktikus részletei – például a hátsó tolóajtók – erősen emlékeztetnek a haszongépjárművekre. Ezzel együtt persze nem biztos, hogy mindez elegendő lesz ahhoz, hogy elnyerje azok tetszését, akik korábban a már megszűnt C4 SpaceTourer kényelmes, családbarát formavilágát kedvelték.

A motorválaszték elsősorban a gazdaságosságra koncentrál, nem pedig a dinamikus vezetési élményre. Ez egyébként teljesen érthető is ennél a kategóriánál, ahol sokkal fontosabb a megbízhatóság, az alacsony fogyasztás és a hosszú távú fenntarthatóság, mint a sportos teljesítmény. Benzinesből egyféle érhető el, dízelből kettő, de aki környezetbarátabb megoldást keres, annak ott van a teljesen elektromos ë-Berlingo is, amely töltőről működik, és károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük