A látványos esemény közben több néző szemébe is égéstermék-maradvány került, ami súlyos irritációt, illetve sérüléseket okozott. A mentők tájékoztatása szerint legalább négy embert szállítottak kórházba a tűzijátékot követően, miután panaszokat tettek égető, szúró érzésre a szemükben. Az elsődleges vizsgálatok alapján a szélirány és a tűzijáték során keletkezett füst, illetve pernye egy része közvetlenül a nézőtér irányába sodródott, és a levegőben szálló apró égésmaradványok néhány ember szemébe kerültek.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A legfontosabb újítás azonban az akkumulátor kapacitásának növekedése: a korábbi 18,1 kWh-ról immár 22,7 kWh-ra nőtt, ami akár 100 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tesz. Ez rendkívül előnyös lehet a városi közlekedés során, hiszen a legtöbb napi ingázás tisztán elektromosan is megoldható – így a benzinfogyasztás gyakorlatilag nullára csökkenhet. Ezzel a Toyota RAV4 plug-in hibrid közvetlen versenybe lép olyan modellekkel, mint például a Tiguan eHybrid, amely hasonló paraméterekkel rendelkezik.
És ez még nem minden: a töltési idő is jelentősen lerövidült. Az alapfelszereltség részeként most már egy 11 kW teljesítményű váltakozó áramú (AC) fedélzeti töltőt is kínálnak, amely gyorsabb otthoni töltést tesz lehetővé. Ráadásul opcióként egy 50 kW-os egyenáramú (DC) villámtöltő is elérhető, amely ideális megoldás lehet hosszabb utazások során: segítségével 30 perc alatt akár 10-ről 80 százalékos töltöttségi szintre hozható az akkumulátor.
Összességében elmondható, hogy bár bizonyos tekintetben (főként a teljesítmény terén) visszafogottabb lett az új RAV4, az energiahatékonyság, az elektromos hatótáv, valamint a praktikusabb töltési lehetőségek révén mégis egy sokkal korszerűbb, környezetbarátabb és a mai igényekhez jobban igazodó modell született.
A Toyota bZ4X Touring ugyanarra az alapra épül, mint a bZ4X, azonban már első pillantásra is különbséget mutat a továbbfejlesztett hajtásláncainak köszönhetően. A gyártó kétféle konfigurációban kínálja ezt a modellt: az egyik egy elsőkerék-meghajtású változat, amely 224 lóerős teljesítményt biztosít, és egy 74,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. A másik verzió összkerékhajtással érkezik, amelyhez egy további elektromos motor került az autó hátsó tengelyére, így a rendszer összteljesítménye eléri a lenyűgöző 380 lóerőt. Ez utóbbi érték nemcsak a Toyota elektromos kínálatában számít rekordszámnak, hanem még olyan sportos modelleket is felülmúl, mint a Toyota GR Supra vagy a GR Yaris – ami jól mutatja, milyen komoly előrelépést jelent a bZ4X Touring a márka stratégiájában.