Brutális vihar tarolja le az országot

Délelőtt főként az ország északi és keleti részein fordulhatnak elő zivatarok, majd egy átmeneti szünet után kora délutántól délnyugat felől újabb hullám érkezik. Ezek a záporok és zivatarok fokozatosan haladnak északkelet felé, estére pedig már az Alföldet is elérhetik. A délután és az esti órákban elsősorban a déli országrészben alakulhatnak ki heves zivatarok.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Ha alaposabban szemügyre vesszük a Sorento önhordó karosszériáját, a több lengőkaros hátsó felfüggesztést, az alapfelszereltségként járó hatfokozatú automata váltót vagy a modern, korszerű motort, azonnal feltűnik, hogy ez a csúcsmodell bizony meglepően sokban hasonlít a prémium európai márkák felső kategóriás SUV-jaira. És persze pontosan ez az a kép, amit a Kia szeretne kialakítani a vásárlók fejében erről az autóról.

Ahogyan sok más hasonló, városi prémium szabadidő-autó, a Sorento sem igazi terepjáró. Hiányzik belőle az osztómű, így alacsony áttételű sebességfokozatok sem állnak rendelkezésre, ami komoly korlátokat szab a valódi, technikás terepen való használhatóságnak. A 25 fokos első, illetve 23 fokos hátsó terepszög még elfogadhatónak mondható, de a mindössze 17 fokos középső (breakover) szög már komolyan beszűkíti azokat a helyzeteket, ahol az autó nem feneklik meg vagy szenved maradandó károsodást a hasmagasság hiánya miatt. Ebből adódóan egyértelmű, hogy a Sorento nem Defender, vagyis nem olyan terepjáró, amivel bátran neki lehet vágni a járhatatlan utakon vezető túráknak.

Ennek ellenére igazságtalan lenne egyszerűen csak „soft-roaderként” leírni, amelyben az összkerékhajtáson kívül semmilyen valós technikai segítség nem áll rendelkezésre a nehéz körülmények leküzdéséhez. A Kia ugyanis kínál néhány hasznos funkciót a nehezebb helyzetek kezelésére. Például a középső differenciálzár fixálható, így a nyomatékmegosztás 50-50 százalékban állandósítható az első és hátsó tengelyek között, ami csúszós, laza talajon, sárban vagy hóban komoly előnyt jelenthet. Emellett a lejtmenetvezérlő rendszer is alapfelszereltség, amely automatikusan szabályozza a sebességet meredek lejtőkön lefelé haladva, így a vezetőnek nem kell állandóan a fékkel küszködnie, és a jármű stabilabban, biztonságosabban ereszkedhet le.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük