A Településrendezési és Építési Követelmények Alapszabályzatának (TÉKA) frissítése sok telektulajdonost érinthet, hiszen több régi építmény sorsa kérdésessé válhat, ha nem felel meg az új feltételeknek. Rengeteg garázst HÁZ és melléképületet érinthetnek az új szabályok. Az új szabályok célja, hogy egyszerűbbé és rugalmasabbá tegyék az építkezést. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az X-Trail 171 lóerős, kézi váltós változata már nem tudja felvenni a versenyt az újabb, modernebb vetélytársakkal üzemanyag-fogyasztás terén. A gyári adat szerint 6,4 literes (44,1 mpg) átlagfogyasztással számolhatunk, ami papíron még elfogadhatónak tűnhet, de a valóságban több hasonló SUV – például a Honda CR-V vagy a Toyota RAV4 hibrid változatai – jóval kedvezőbb értékeket kínálnak, különösen a városi forgalomban. Ha pedig az automata váltós verziót választjuk, még tovább romlik a helyzet: ennél a modellnél már 7,1 literes (39,8 mpg) fogyasztással kell számolni, ami a kategória aljához közelít.
A CO₂-kibocsátás sem az igazi már: a kézi váltós modell 168 g/km-es értékkel szerepel, míg az automata 188 g/km-t bocsát ki, ami nemcsak környezetvédelmi szempontból problémás, hanem a gépjárműadók és regisztrációs költségek miatt is. Ez különösen az Egyesült Királyságban jelentős tényező, hiszen a magas kibocsátás magasabb éves útdíjat (road tax) von maga után.
A biztosítási díjak sem lesznek épp kedvezőek: az X-Trail modellválasztéka a 32-es és 35-ös biztosítási kategóriába esik, ami a prémium modellek közelébe pozícionálja a biztosítási költségeket is. A szervizintervallumok 20 000 kilométerenként (12 500 mérföld) esedékesek, ami ma már nem számít különösen hosszúnak.