Ahogy arról korábban írtunk, 2026. január elsején elkezdődik a 14. havi nyugdíj bevezetése. Orbán Viktor azt írta, hogy több lépésben ugyan, de bevezetik, miközben a 13. havi nyugdíj összegét sem tervezik maximalizálni. Ez a bejelentés azonban egyelőre csak annyit jelent, hogy megszületett a politikai döntés, de azt még nem tudni, hogyan akarja beütemezni a kormány a 14. havi nyugdíjat. Az eddigi nyilatkozatok alapján ez fokozatosan, akár több évre elnyújtva zajlana le. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A rugózási kényelem talán még ennél is lenyűgözőbb. A Leaf puha, kisimult mozgással halad, miközben sosem tűnik alulcsillapítottnak vagy billegősnek. A futómű elegendő rugóutat biztosít ahhoz, hogy a nagyobb úthibákat és fekvőrendőröket is könnyedén elnyelje, így az utazás minden körülmények között nyugodt és stabil marad. Összehasonlításképpen: a Volkswagen ID.3 kissé pattogósabbnak érződik, míg a Kia EV3 közvetlenebb kapcsolatot kínál az úttal, de nem tudja azt a kifinomultságot és rezgéscsillapítást nyújtani, amit a Leaf.
A zajszigetelés szintén példás. A gördülési zajok alig hallhatók, a szélzaj minimális, még autópályán is csendes az utastér. Egyedül a külső tükrök hajlamosak néha némi légörvényt kelteni nagy sebességnél, de ez is csak enyhe zavaró tényező. A Nissan tehát nemcsak a hajtásláncot, hanem az általános komfortot és a nyugalom érzetét is mesterien hangolta össze.
A 75 kWh-s modell 0–100 km/h-s gyorsulása 7,6 másodperc, ami a valós közlekedésben is pontosan ennyinek érződik. A 215 lóerős teljesítmény és a nehéz akkumulátorcsomag nem teszik sportautóvá a Leafet, de az ereje bőségesen elegendő ahhoz, hogy soha ne érezze magát alulmotorizáltnak. A végsebesség 160 km/h-ra korlátozott, ami bőven elég az európai közutakon.
