Mivel az emelést százalékos mértékben határozták meg, a pontos összeg attól függ majd, hogy kinek mennyi volt a nyugdíja eddig. A Pénzcentrum közzétett oldalán egy kalkulátort, hogy mindenki kiszámíthassa magának, pontosan hány forinttal nő az öregségi juttatása 2025-ben. A Pénzügyminisztérium által november végén kiadott, a társadalmi egyeztetési felületen közzétett rendelettervezete szerint a nyugdíjasok és más társadalombiztosítási ellátásra jogosultak 2025 januárjától 3,2 százalékos emelésre számíthatnak jövőre.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ugyanakkor van egy kevésbé vonzó tulajdonsága ezeknek az üzemmódoknak: a gázpedál elején a reakció túlzottan éles. Már egy apró mozdulat is határozott előrelendülést okozhat, majd amikor a vezető elveszi a gázt, ugyanez a hatás ellentétes irányban jelentkezik. A puha futómű miatt ez a hintázó mozgás még feltűnőbb, és különösen városi környezetben válik zavaróvá.
A városban egyébként sem érzi igazán otthon magát az Ioniq 9. A mérete hatalmas, a fordulóköre pedig körülbelül 12,5 méter, ami még a hasonló kategóriájú hétülésesek között is nagynak számít. Rövidebb modellek, mint a Peugeot E-5008 jóval szűkebb ívet képesek bevenni, és vannak olyan prémium SUV-k – például bizonyos Audi Q7 változatok –, amelyek hátsókerék-kormányzással kompenzálják a méretüket.
Egy másik apró hibája az Ioniq 9-nek a fékérzet alacsony tempónál. A regeneratív fékezés általában finoman dolgozik, de amikor teljes megállásra készülünk, a rendszer hirtelen elengedi a regenerációt, és ez azt eredményezi, hogy nagyon nehéz teljesen simán megállítani az autót. Ez egy olyan apróság, ami nem rontja el az autó egészét, de a mindennapi használat során észrevehető és alkalmanként bosszantó lehet.
