Hétfő reggel még biztató hírek érkeztek Ferenc pápa állapotáról, ám a helyzet délutánra ismét fordulatot vett. A Vatikán közlése szerint a pápa kétszer is súlyos légzési nehézségekkel küzdött a nap folyamán. Bár orvosai folyamatosan figyelemmel kísérik, továbbra sem mondható el, hogy elmúlt volna a veszély. Egyelőre azt sem lehet biztosan állítani, hogy hamarosan visszatérhet vatikáni lakosztályába. A pápánál jelentkező légzési komplikációkat egy folyamatos fertőzés váltotta ki, és az orvosok szerint egyelőre nem lehet kijelenteni, hogy túl van a kritikus időszakon.
ÍME A VATIKÁN HIVATALOS NYILATKOZATA:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az elmúlt tíz évben sok autógyártó kompromisszumokat kötött a belső tér minősége terén, de ez nem indokolja, hogy a hátsó ajtók nehezen csukódjanak – még ha hasonló problémák más márkáknál is előfordulnak. Ez különösen sajnálatos a Honda esetében, hiszen a márka korábban kiemelkedően magas színvonalat képviselt ezen a téren. A tervezés minősége azonban továbbra is figyelemre méltó, hiszen az e:HEV hajtásrendszer egy jól átgondolt konstrukciót rejt. Ebben egy 2,0 literes, Atkinson-ciklusú, 148 lóerős szívó benzinmotor dolgozik együtt egy 184 lóerős, 335 Nm nyomatékú villanymotorral, valamint egy második, kizárólag generátorként funkcionáló elektromos motorral.
A fejlesztések során a hajtáslánc hatékonyságát és teljesítményét is növelték. Az új, kétfokozatú váltóval szerelt rendszerben külön tengelyen helyezték el a hajtásért felelős elektromos motort és a generátort, ami nagyobb nyomatékot és magasabb végsebességet eredményez. Az elektronikai egységek méretének és tömegének csökkentésével az autó még jobban ki tudja használni a villanymotoros meghajtás előnyeit. A belső égésű motor főként erőteljes gyorsításkor vagy nagy sebességnél kapcsolódik be a hajtásba, és ilyenkor az első – valamint az AWD változat esetében a hátsó – tengelyt is közvetlenül mozgatja. Mindez papíron ígéretes megoldásnak tűnik, de vajon a gyakorlatban is beválik?