Jelenleg tehát az óraátállítás nem változik. Gulyás Gergely nemrégiben elmondta, hogy személy szerint a nyári időszámítást preferálja, de a szakmai szervezetek, köztük a Magyar Alvás Szövetség, inkább a téli időszámítást választanák, még akkor is, ha véglegesen eltörölnék az óraátállítást.
Fontos kiemelni, hogy az eredeti időszámítás a téli időszámításhoz kapcsolódott, és a szakértők ezért tartanák indokoltnak annak megtartását, különösen figyelembe véve, hogy a modern energiahatékony fényforrások révén az energia megtakarítása már nem olyan jelentős, mint egy évszázaddal ezelőtt. Több szakember azt is állítja, hogy nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy az óraátállítással komoly mennyiségű energiát lehetne megtakarítani, így a rendszer manapság már indokolatlan.
ÉS MOST A LÉNYEG! EKKOR KELL HIVATALOSAN ÁTÁLLÍTANI AZ ÓRÁKAT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Fiat olyan autógyártóvá vált, akit egy kritikus talán összehasonlítana azokkal a megöregedett zenekarokkal, amelyek továbbra is turnéznak, de már évek óta nem adtak ki semmi új, hallgatnivaló anyagot, és csak a régi repertoárt húzzák elő, amíg még lehet.
A Mazda MX-5 alapú 124 Spider kedvelhető, de végül is felejthető „cover album” volt; a Fiat Tipo – amely még mindig kapható – egy régi név, egy régimódi autó számára, még akkor is, amikor új volt; a Fiat 500X és a Fiat 500L pedig elgondolkodás nélküli és valamelyest cinikus újraértelmezései a régi anyagnak. Eközben a 500 városi autóból készült számtalan új változat – és kisebb mértékben a Fiat Panda – szórakoztatta a rajongókat.
Ellentétben az emblémával, nem hívják 500e-nek, vagy akár 50e-nek sem. Csak 500, kérlek; ha szükséges, 500 Electric. A régi benzinmotoros modell továbbra is gyártásban van, 500 Hybrid néven, bár ez csupán egy enyhe hibrid.
De végre, úgy tűnik, hogy a Fiat elkészítette a méltó visszatérő albumát. Igen, az új, teljesen elektromos 500-nak ismert neve van, és (távolról) hasonlít a régi verzióra, de ne hagyja, hogy ez megtévesszen: az anyag valóban friss és eredeti, és nagyon aktuális.
Először tisztázzuk a nevet: az új autó egyszerűen Fiat 500 néven fut. Az embléma második nullája egy kötőjellel van elválasztva, hogy „e”-nek tűnjön, de a Fiat soha nem hívja az autót 500e-nek. Néha „New 500” vagy „500 Electric” néven említi, hogy elkerüljék a félreértéseket – de az autó egyik részén sem szerepel az „elektromos” felirat. Eközben a benzinmotoros 500 továbbra is gyártásban van, de most 500 Hybrid néven, még akkor is, ha csupán egy enyhe hibridről van szó. Ezek a számok már nem a legjobb kategóriába tartoznak, de egy ilyen apró autó esetében egyáltalán nem rosszak. És az új 500 határozottan kicsi maradt. Hosszabb lett a benzinmotoros verzióhoz képest: 61 mm-rel hosszabb, összesen 3632 mm, és 39 mm-rel magasabb; miközben a karosszéria 56 mm-rel szélesedett, a tükrök szélessége alig haladja meg a régi verzióét. Ez pedig éppolyan hasznos a zsúfolt városokban, mint amikor a vidéki utakon haladunk.
Talán még fontosabb, mint a műszaki részletek, hogy egy ilyen stílusra építő autó, mint ez, még mindig egyértelműen modern Fiat 500-nak tűnik. Rendkívül letisztult és visszafogott design, amelyért a Maserati formatervezési alelnöke, Klaus Busse az Autocar 2021-es díját, a Design Hero díjat kapta.
A benzinmotoros 500-hoz hasonlóan elérhető normál hatchbackként, vagy 500C verzióként, melynek teteje visszahúzható vászonból készült. A bal oldali piacokon elérhető 3+1 változat is, amely egy hátrafelé nyíló ajtót tartalmaz a hátsó üléshez való könnyebb bejutás érdekében, de ez még nem került megerősítésre az Egyesült Királyságban.