Teljes katyvasz az óraátállítással! Kell állítani az órákat vagy nem?

2025-ben Magyarországon március 30-án kell majd átállítani az órákat hajnali 2-ről 3-ra, tehát még van egy kis időnk. Ezzel szemben az Egyesült Államokban már március 9-én megtörtént a váltás, de az egész országban nem alkalmazzák: Hawaii és Arizona államok nem csatlakoztak. Arizona a forró éghajlat és a sivatagi környezet miatt indokolatlannak találja az időeltolódást, hiszen ez pont az év legmelegebb hónapjaiban érné el a naplemente eltolását.
Bár még kérdéses, hogy mikor törölhetik el véglegesen az óraátállítást, az biztos, hogy nemcsak az Európai Unióban zajlanak ezzel kapcsolatos diskurzusok:Az amerikai elnök is arról beszélt, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Államokban is eltöröljék a nyári időszámítást.
VIA ASZV

Ez is érdekelhet:

A zavaros névadás elrejti annak tényét, hogy ez a 500 egy teljesen új autó. Meglehetősen érthető, ha valaki azt gondolja, hogy ez csupán a meglévő modell áttervezett változata, de ha melléparkoljuk egy régebbi 500-ast, egyértelművé válik, hogy nem lehet szó ugyanolyan autóról: az új modell méretei és arányai éppen annyira eltérnek, hogy biztosak lehetünk benne, hogy ez valóban egy új autó.
A Fiat természetesen a Stellantis csoport része, és ennek a csoportnak a jövőbeli elektromos autói valószínűleg mind a PSA által kifejlesztett CMP platformon alapulnak, amely képes benzin- és dízelmotorokat, hibrid hajtásláncokat és teljes elektromos technológiát is kezelni. Azonban az 500 projekt még a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA egyesülése előtt indult, és egy egyedi elektromos alapú platformra épül. Kíváncsiak vagyunk, hogy más Stellantis autók is ezen az architektúrán alapulnak-e majd, vagy hogy minden jövőbeli modell a PSA technológiáját használja.

A Fiat 500 az egyik kevés háromajtós hatchback, amely még mindig kapható. A nagyon hosszú ajtók és a hátsó ülésre való nehézkes beszállás mutatják, miért lenne logikusabb az ötajtós verzió, de valószínűleg nem nézne ki ugyanúgy, igaz?
Műszakilag a recept viszonylag kalandmentes: MacPherson rugóstagokkal van ellátva az első felfüggesztés, a hátsó tengelyen pedig torziós rúd van, ami a kis elsőkerékhajtású autók normális felépítése. A hátsókerékhajtás elhagyása lehetőséget hagyhatott volna ki, figyelembe véve a 500 történelmét és az elektromos autópiac technikai fejlődését, de a hátsókerékhajtás előnyei korlátozottak az alacsony teljesítményű, kompakt autók esetében, és az, hogy nincs hátsó motor, megakadályozza, hogy a 500 már amúgy is kicsi csomagtartója nevetségesen pici legyen.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük