Korábban beszámoltunk róla, hogy egy Aberdeenhez közeli településen élő, korábbi magyar nyomozó saját vizsgálatba kezdett, mert túl sok olyan körülményt fedezett fel, amelyek arra utalhatnak, hogy a két nő eltűnésének és h-lálának hátterében nem baleset áll. A férfi, aki névtelenséget kért, nincs egyedül a kétségeivel: egy másik, jelenleg szintén Skóciában élő volt magyar katona is nyomozni kezdett az ügyben, és olyan információkra bukkant, amelyeket a skót rendőrség látszólag nem vett figyelembe.
Tibor, a Huszti ikrek h0lttestének felfedezése után, személyesen is ellátogatott a folyóhoz, és végigment azon az ösvényen, amelyen a rendőrség szerint a lányok elérhették a vízpartot, majd beleeshettek a folyóba.
– Amikor februárban a helyszínre érkeztem, a folyómeder egyes részei teljesen szárazak voltak – számolt be tapasztalatairól. Tisztában van azzal, hogy a vízállás hónapok alatt jelentősen változhat, ezért kikérte a folyó január 6. és 8. közötti vízszintadatait. A két fiatal január 7-én tűnt el.
EKKOR JÖTTTEK A MEGDÖBBENTŐ TÉNYEK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az EX90 nem csupán az XC90 elektromos változataként érkezik. Egy teljesen új, kifejezetten elektromos autókhoz tervezett architektúrát kap, amelyet SPA2-nek neveznek. Ez rengeteg modern EV-technológiát tartalmaz, például egy hatalmas, 107 kWh-s (használható kapacitású) akkumulátort a padlóban, valamint kétmotors összkerékhajtást, amely akár 510 lóerőt is leadhat. A Volvo azonban leginkább ennek a platformnak a számítási teljesítményére büszke – ez pedig a jövőben egyre nagyobb szerepet fog kapni az autógyártók közötti versenyben, túlmutatva a hagyományos mechanikai megoldásokon.
Az EX90 egy nagy autó, de a méreteihez képest nem tűnik annak, köszönhetően az okos formatervezésnek, amely felfelé keskenyedő karosszériát alkalmaz, így csökkentve a vizuális tömeget. Hossza 5037 mm, szélessége 2039 mm, magassága pedig 1747 mm – ezzel valamivel nagyobb alapterületű, mint egy BMW iX vagy egy Kia EV9.
Az új EX90 központi eleme egy gabonásdoboz méretű Nvidia szuperszámítógép, amely másodpercenként akár 250 billió művelet végrehajtására is képes.
— Mark Tisshaw, főszerkesztő
Ezt egy „szoftvervezérelt járműként” hirdetik – egy kifejezés, amelyet az elkövetkező években egyre többet fogunk hallani. Az elgondolás lényege, hogy egy olyan autóról van szó, amelynek hardverét a jövőre is felkészítették, így a szoftverfrissítések idővel stabilabbá, megbízhatóbbá és valóban hasznosabbá válnak.
Gondolj rá úgy, mint egy folyamatosan frissített mobiltelefonra – azzal a különbséggel, hogy míg egy telefon idővel lelassul, és az újabb modellek funkcióit már nem tudja teljes mértékben kihasználni, addig az autó folyamatosan egyre jobb lesz, és hardveresen több generáción át is versenyképes marad. Legalábbis ez a marketingüzenet. A valóságban ez azt jelenti, hogy a Volvo egy befejezetlen autót próbál eladni. Az Apple CarPlay támogatása például csak 2025 első felében érkezik, az Android Auto pedig akkor, „amikor majd sorra kerül”. A tetőn lévő „taxitábla” valójában egy lidar szenzor a fél-autonóm vezetési funkciókhoz, de egyelőre csak „adatokat gyűjt”, és nem befolyásolja az autó döntéseit. Más szóval, ha most veszel egy EX90-et, akkor gyakorlatilag fizetsz egy drága érzékelőért, amely a Volvo kutatás-fejlesztési projektjét szolgálja.
Az EX30 után joggal remélhetnénk, hogy az autóban található szoftverek is fejlődtek. Erről azonban később lesz szó.