Új bizonyítékok a Huszi ikrek ügyében! 30 centis víz volt akkor!

A hivatalos mérések szerint január 7-én, éjfél után 21 perccel a folyó mindössze 1,07 méter mély volt, reggel 6:53-kor pedig 3,7 méteres mélységet ért el. Az ikrek utoljára hajnali 2 óra körül adtak életjelet magukról, így szinte biztosra vehető, hogy eltűnésük pillanatában a víz legmélyebb pontja sem haladta meg az 1,5 métert.
– Az adott időpontban a part mentén a víz mélysége csupán néhány centimétertől legfeljebb 30 centiméterig terjedhetett, beljebb pedig nagyjából egy méteres lehetett. A híd közelében és a hídlábaknál már volt elegendő víz, a sodrás sebessége pedig 0,5 és 2 m/s között mozgott, ami kifejezetten erős áramlásnak számít – részletezte Tibor.
Ez az adat azonban nem tisztázza a történteket, hanem még több kérdést vet fel. László, egy másik érdeklődő szerint szinte elképzelhetetlen, hogy egy ilyen erős sodrású folyóban a két lány holtt-ste 23 napon keresztül szinte egyáltalán ne mozduljon el attól a helytől, ahol a hatóságok szerint a vízbe kerültek.
Tibor és a másik magyar magánnyomozó már kapcsolatba léptek egymással, hogy közösen próbáljanak válaszokat találni azokra a kérdésekre, amelyeket a skót rendőrség látszólag figyelmen kívül hagy.

Via Blikk

Ez is érdekelhet:

A bevezetéstől kezdve az EX90 két változatban érhető el, mindkettő kétmotoros: a 402 lóerős Twin Motor AWD és az 510 lóerős Twin Motor Performance. Mindkettő ugyanazt a 107 kWh-s (összesen 111 kWh kapacitású) akkumulátorcsomagot használja. 2025-ben csatlakozik a kínálathoz egy hátsókerék-meghajtású változat egyetlen 275 lóerős motorral és egy 101 kWh-s (összesen 104 kWh kapacitású) akkumulátorral.
Eddig csak a kétmotoros verziókat próbáltuk ki, és ahogy sejteni lehet, mindkettő bőven elég gyors. Az alap Twin Motor 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és nehéz elképzelni, miért szeretné valaki, hogy egy nagy, kényelmes SUV ennél is gyorsabban gyorsuljon.

A vezethetőség viszont vegyes képet mutat. A legjobb akkor, ha kikapcsolod az egy pedálos vezetési módot, és bekapcsolsz egy másik módot, amely az alapmodellben „állandó összkerékhajtás”, a Performance változatban pedig „teljesítmény összkerékhajtás” néven fut. Így beállítva a gázpedál teljesen lineáris, és az autó szabadon gurul, amikor elveszed a lábad róla. A fékpedál a regeneratív fékezést vezérli, és fokozatosan adagolja azt.
Ezek a módok elvileg rontják a hatékonyságot, bár még nem volt lehetőségünk elég tesztet végezni a különbség kimutatásához. Ha viszont ezek ki vannak kapcsolva, a gázpedál kevésbé lesz progresszív: ha teljesen lenyomod, a teljesítmény fokozatosan épül fel, mintha egy nem létező sebességváltónak vissza kellene kapcsolnia, és a nem létező turbóknak fel kellene pörögniük. Más szóval, ha egy gyors előzést szeretnél végrehajtani, előbb meg kell nyomnod egy érintőképernyős gombot, hogy a 402 lóerős autód ne érződjön lomha reakciójúnak.
Ha szereted az egy pedálos vezetést, akkor sincs jó hír. Ha ezt a módot bekapcsolod, az autó teljesen megáll magától, de a gázpedál érzékennyé válik, és a lassulás kontrollálása nehézkes lesz, mert késéssel reagál.
Akárcsak a belső térben, a Volvo itt is az egyszerűsítésre törekedett, de ezzel valójában bonyolultabbá tette az EX90 vezetését, mint amennyire szükséges lenne. Míg egy Kia EV a vezető igényeihez igazítható, az EX90 inkább arra kényszeríti a vezetőt, hogy alkalmazkodjon az autó sajátosságaihoz.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük