Az éves átlagos infláció a korábban tervezett értéknél 2-2,3 százalékponttal magasabb lehet.
Ez a nyugdíjasok számára különösen lényeges fejlemény. Farkas András nyugdíjszakértő cikke szerint a 2025. január 1-jén végrehajtott 3,2%-os nyugdíjemelés után az átlagnyugdíj 241.923 forintra, a medián nyugdíj pedig 213 ezer forintra emelkedett. Ha az éves infláció valóban 5,5% körül alakul, az 2,3 százalékponttal haladja meg a kormány eredeti várakozását, ami novemberben kompenzációt eredményezhet a nyugdíjasok számára.
Már a kompenzáció pontos összegét is tudni:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Tucson elektromos hatótávja 39 mérföld (kb. 63 km), ami csak közepes érték, és messze elmarad az új MG HS PHEV 75 mérföldes (kb. 121 km) hatótávjától. Ennek ellenére ez a legtöbb rövid utazáshoz elegendő lehet.
A PHEV változat erőteljes, villanymotorral támogatott gázreakciója jól érezhető, a teljesítmény leadása pedig egyenletes. Ez nagyrészt a tesztautónkban is megtalálható opcionális összkerékhajtásnak köszönhető.
Menet közben a Tucson inkább kiszámítható, mint izgalmas – de valójában pontosan ez volt a Hyundai célja. Ez egy olyan autó, amelyet azonnal ismerősnek érzel. Amikor az első Hyundai Tucson SUV 2004-ben bemutatkozott, kevesen gondolták volna, hogy egy nap az Egyesült Királyság egyik legkeresettebb autója lesz.
A jelenlegi, negyedik generációs modell 2020-ban került piacra, és azonnal hozzájárult ahhoz, hogy a Hyundai Motor Group a világ negyedik legnagyobb autógyártójává váljon.
A Tucson világítási dizájnja az egyik legmegosztóbb stíluseleme, mivel a paraméteres hűtőrács önmagában is meglehetősen mozgalmas hatást kelt még akkor is, ha nincs kivilágítva.
A modell 2023-at az Egyesült Királyság hatodik legnépszerűbb autójaként zárta, megelőzve olyan kulcsfontosságú riválisokat, mint a Volkswagen Tiguan és a Kia Sportage, miközben jelentősen hozzájárult a Hyundai márkaképének átalakulásához.
A Tucson jól tükrözi a Hyundai termékfejlesztését, amely az évek során egyre jobb autókat készített hagyományos modellkínálatában, miközben felismerte a növekvő szegmenseket, például a kompakt SUV-k és crossoverek piacát. A Hyundai nemcsak agresszív árpolitikával, hanem valódi minőséggel és tudással is versenybe szállt ezekben a kategóriákban.
A 2024-es modellfrissítés elsősorban a belső tér használhatóságának javítására irányult, emellett pedig enyhén módosították a feltűnő külső dizájnt is.
A Tucson összes hajtáslánca egy turbófeltöltős, 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorra épül, amely enyhe és erőteljesebb elektromos rásegítéssel egyaránt elérhető – ez a Hyundai legszélesebb hajtáslánc-választéka.
A kínálat egy 157 lóerős benzines modellel indul, amelyet egy 48V-os, 157 lóerős mild-hibrid követ. Ezután egy erősebb, 212 lóerős mild-hibrid jön, míg a csúcsmodell egy 252 lóerős plug-in hibrid, amely 368 Nm nyomatékot és 63 kilométeres elektromos hatótávot kínál.
A Tucson öt felszereltségi szinten érhető el – **Advance, Premium, N Line, N Line S és Ultimate** –, valamint a hajtáslánctól függően **kézi vagy automata váltóval, illetve első- vagy összkerékhajtással** rendelhető.