A kompenzáció összege az átlagnyugdíj szintjén havi szinten körülbelül 5600 forint lenne, míg a visszamenőleges kifizetés – amely az első tíz hónapra és a 13. havi nyugdíjra is kiterjedne – összesen nagyjából 61.200 forintot jelentene egy átlagos nyugdíjas számára. A költségvetés számára ez 165 milliárd forintos kiadást jelenthet, ami a GDP-arányosan minimális, 0,2 százalékpontos egyenlegromlást eredményezne, hacsak a kormány nem tesz lépéseket ennek ellensúlyozására.
A kormány várhatóan az infláció augusztusi alakulását követően, az ősz elején kezdi el kommunikálni a nyugdíjkorrekciót és az esetleges pótlólagos emelést, ami mindössze néhány hónappal a 2026 tavaszi parlamenti választások előtt történne. Ez politikailag előnyös lehet a kormány számára, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a korrekció nem politikai ajándék, hanem törvényben rögzített kötelezettség, amely biztosítja a nyugdíjak vásárlóerejének megőrzését.
VIA Index
Ez is érdekelhet:
Ez a Tucson egy olyan világban debütált, ahol szinte minden héten bemutattak egy új családi SUV-t, mégis, jóval a megjelenése után is feltűnő megjelenése segít kitűnni a tömegből.
**2024-re** a Hyundai formatervezői **négyszögletesebbé tették a Tucson markáns első hűtőrácsát**, nagyobb fényszórókat szereltek fel, és **új első és hátsó alsó védőlemezeket** kapott.
A mai trendekhez igazodva egy hangsúlyos **LED-csík fut végig a Tucson csomagtérajtaján**, amely különösen elegáns hatást kelt az új hátsó lámpákkal és azok **szárnyra emlékeztető részleteivel.
A Tucson merész, feltűnő orr-része megosztó lehet, de szerintünk ez egy olyan eset, amikor az arányokat ügyesen eltalálták.
A jó dizájn lényege: **nem annyira meghökkentő, hogy elriassza az embereket, de mégis elég különleges és vonzó ahhoz, hogy sokak számára az egyetlen választás legyen**.
Az új Tucson **a kompakt Hyundai Kona és a hétszemélyes Hyundai Santa Fe között helyezkedik el**, és valamivel nagyobb, mint az előző, 2020-ban bemutatott generáció – azonban **4,5 méteres hosszával és 1,85 méteres szélességével még mindig kellően kompakt ahhoz, hogy könnyen manőverezhető és egyszerűen parkolható maradjon**.
Bizonyos hajtásláncokhoz **hatfokozatú manuális váltó** is elérhető, de választható **hétfokozatú duplakuplungos automata (DCT) vagy hagyományos hatfokozatú automata váltó** is.
Minden modell elérhető **első- vagy összkerékhajtással**, kivéve a tisztán benzines verziót, amely kizárólag **elsőkerék-hajtással** rendelhető.
A teljes hibrid Tucson **egy 1,49 kWh-s akkumulátort** kapott, amely a csomagtér padlója alatt kapott helyet, valamint egy **59 lóerős villanymotort**, amely a benzinmotor és a váltó között helyezkedik el, így a teljes rendszerteljesítmény **212 lóerő**.
Az 1,49 kWh-s akkumulátor** nagyobb, mint a **Toyota RAV4 hibrid 1,1 kWh-s egysége, és ha figyelembe vesszük, hogy **egy 18 kWh-s akkumulátor egy PHEV esetében körülbelül 48 km elektromos hatótávot biztosít, akkor jól látható, hogy egy **1,49 kWh-s egység is jelentős előnyt jelenthet.
Az **Ultimate felszereltség választása esetén elérhető egy **Tech Pack csomag**, amely **elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat** tartalmaz a **MacPherson első és a többlengőkaros hátsó futóműhöz. A Tucson különböző **vezetési üzemmódokkal** is rendelkezik, amelyek közül a **Sport mód vörösre változtatja a műszeregység számlapjait**.