A vártnál magasabb infláció miatt az éves átlagos drágulás 2-2,3 százalékponttal is meghaladhatja a korábban becsült értéket. Ez a nyugdíjasok szempontjából kiemelt jelentőségű. Farkas András nyugdíjszakértő elemzése szerint a 2025 januárjában megvalósult 3,2%-os nyugdíjemelés után az átlagnyugdíj 241.923 forintra, míg a medián nyugdíj 213 ezer forintra nőtt. Amennyiben az éves infláció valóban eléri az 5,5%-ot, az 2,3 százalékponttal magasabb lesz a kormány eredeti becslésénél, ami kompenzációs kifizetést vonhat maga után novemberben.
MENNYI PLUSZT JELENT EZ PÉNZBEN?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Tonale PHEV szubjektív teljesítménye még inkább negatívan befolyásolva van, ha az akkumulátor lemerült. A félig pedálú reakciók érzékelhetően tompulnak, amikor a belső égésű motor főtengelyét „vontatják”, hogy töltsék vissza az akkumulátort, így egy kicsit úgy érződik, mintha szirupban vezetnél – legalábbis amíg el nem éred a gázpedál alacsonyabb tartományait, amikor az autó hajtásláncának kalibrációja vált. A riválisok mindenképpen jobban kezelik a folyamatos vezetési élmény biztosítását, függetlenül az akkumulátor állapotától.
A PHEV finomsága a decens és a közepes között mozog. A belső égésű motor elég zörgős, kopogós hangot ad ki, és az Alfa kabin szigetelése nem túl hatékony. 71 dBA kabin zajt mértünk egy 70 mérföld/órás autópályás sebességnél, ahol néhány prémium márkájú alternatíva ezen az osztályban 67 dBA-ra vagy alá tudott menni.
A fékpedál előrehaladása, az Alfa elektromechanikus féksegítő rendszerén keresztül, egy kicsit lágy, de nem érződik túlságosan mesterségesnek, és lehetővé teszi az energia-visszanyerés és a súrlódásos fékezés megfelelő kezelését. A volán mögé ülve olyan érzés, mintha egy magasabb, inkább behajlított lábú vezetési pozícióba kerülnél, mint a nagyobb Stelvio esetében – és az első üléseknél a fejtér is egy kicsit szűk, mérőszalagunk 950 mm-t rögzített a üléspárna felett, miközben az osztályátlag valahol 1000 és 1050 mm között van. A hátsó utasok is hasonló helyzetben vannak (890 mm hátsó fejtér ismét körülbelül 10 százalékkal elmarad az osztálynormától). Bár a hátsó lábtér egy kicsit versenyképesebb az osztályban, az érzés, hogy ez az autó kevesebb helyet kínál, mint amennyit valójában kellene, már kezdi elfoglalni a helyét.
A vezérlőelrendezés egyszerű és elég ismerős. Az Alfa jellegzetes „cannocchiale” (távcső-szerű) műszerfal előtt egy teljesen digitális műszerpanel található; de máshol is van egy megnyugtatóan nagy váltóválasztó kar, nagy és tapintható alumínium váltófülek, valamint az Alfa fizikai „DNA” vezetési módválasztó tárcsája, mint a legfontosabb érintkezési pontok. Továbbá állandó, fizikai fűtés- és szellőzés-vezérlők is vannak; más szóval, rengeteg lehetőség van arra, hogy az Alfa tapintható anyagminőséget építsen be ebbe az autóba.