Visszamenőleg érkezik a nyugdíjkorrekció!

Az előzetes számítások alapján a kompenzációs összeg egy átlagos nyugdíj esetén havonta körülbelül 5600 forint lehet. A visszamenőleges kifizetés, amely az első tíz hónapot és a 13. havi nyugdíjat is érintené, összességében nagyjából 61.200 forintot jelentene egy átlagnyugdíjas számára. A teljes kiadás várhatóan eléri a 165 milliárd forintot, ami a GDP-hez viszonyítva csekély, 0,2 százalékpontos egyenlegromlást idézhet elő – kivéve, ha a kormány ezt ellensúlyozó intézkedéseket vezet be.
A nyugdíjkorrekcióról és egy esetleges további emelésről a kormány várhatóan az augusztusi inflációs adatok ismeretében, ősz elején kezdi meg a tájékoztatást. Ez éppen néhány hónappal a 2026 tavaszán esedékes parlamenti választások előtt történne, ami politikai szempontból előnyös lehet. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy a nyugdíjkorrekció nem egy kampányígéret, hanem törvényi kötelezettség, amelynek célja a nyugdíjak reálértékének megőrzése.

Via Index

Ez is érdekelhet:

Bár a gondolat valószínűleg kiütést okoz a híres régi olasz versenymárka hagyományos híveinek, az Alfa Romeo – a jelenlegi Stellantis Csoport vezetősége irányítása alatt – lassan, de biztosan helyreállítja vállalati helyzetét; és mindezt szinte teljes egészében az SUV-knak köszönheti.
Míg a Stelvio, ahogy közeledik a nyugdíjazásához, továbbra is szerényen jól teljesít Európában, gyártója most arra készül, hogy egy sokkal kisebb és megfizethetőbb, kompakt crossover SUV-t dobjon piacra, amely a fiatalabb vásárlókat célozza meg – a Milano-t.
A dupla buborékos, kerek fedelű műszerek évtizedek óta az Alfa Romeo védjegyét képezik, de most ügyesen újraértelmezték őket egy testreszabható műszerfal-klaszterrel, amely tiszta és modern, mégis egy kicsit retro.
És mégis egy harmadik, közepes méretű SUV – az Alfa Romeo Tonale – volt az, amely legutóbb a cég megújulását támogatta. Az első teljes évében, 2023-ban, a Tonale körülbelül harminc százalékkal növelte a torinói globális eladásokat, és ugyanez az érték Európai piacokon közel ötven százalékkal nőtt.

Természetesen a kis alapból való növekedés egy dolog; a fenntartható piaci siker egészen más – és nem mintha ennek az autónak ne lenne komoly versenytársa. Az rendkívül népszerű „prémium C-SUV” szegmensében működve olyan riválisokkal kell megküzdenie, mint a BMW X1, az Audi Q3 és a Volvo XC40 – még ha az is igaz, hogy pusztán az, hogy jelen van ezen a piacon, már nagy hatással lehet az Alfa pénzügyi eredményére. A kívánatosabb tömegmárkás alternatívák, mint a Peugeot 3008 és a Kia Sportage szintén versenytársak lehetnek.
Azonban a flotta-barát plug-in hibrid technológia és az Alfa megszokott dizájn vonzereje révén ennek az autónak rengeteg potenciálja van. 2022 végén indult a brit piacon, és most mild-hibrid és plug-in hibrid változatokban is elérhető, 35 000 font feletti, 50 000 font alatti áron.
Ebben a tesztben az elsődleges benyomásaink a csúcsmodell PHEV Veloce változatból származnak – bár a mild-hibridet is teszteltük olasz utakon.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük