Sodró Eliza családjában többekkel megtörtént a tragédia: elveszítették a gyermeküket. „A családomban többen is átéltek ilyet tragédiát, de a fájdalmat nem eltemették magukban, hanem mindig nyíltan, őszintén beszéltek, beszélgettünk róla. Gyerekkoromban például a nagymamámmal sokat mentünk a temetőbe, virágot vittünk a babák sírjára…
ÍGY TUDJA EZT FELDOLGOZNI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az autógyártók sokat beszélnek az identitásról és a formatervezési nyelvezetről: de még ha a JLR egyiket sem tette volna, akkor is tudhattuk volna, hogy a Velar egy olyan Range Rover, amilyet még soha nem láttunk, amikor 2017-ben megjelent. Megvolt az a félreismerhetetlen, szuperletisztult, rendszámtáblás show-autó kinézete – és most a JLR keveset tett azért, hogy beavatkozzon a nyerő receptbe.
Tehát 2023-ban az autó külső formatervezésének frissítését ironikus módon meglehetősen leegyszerűsítőnek nevezhetnénk. Új fényszórók és hátsó lámpák, új hűtőrács, átformált lökhárítók és néhány friss külső fényezési lehetőség is érkezett – de az összhatás finom. Ez az a fajta frissítés, amelyet sötétedés után észrevehet egy autón, amelyet követ, vagy amelyet követnek –, de egyébként éles szemre lesz szükség. Ami a Velar motorválasztékának nagy része gyakorlatilag változatlan maradt. A négy- és hathengeres, lágyhibrid rendszerű belső égésű motorok – benzin- és dízelüzeműek egyaránt – továbbra is meglehetősen széles választékban állnak rendelkezésre. A négyhengeres benzin-elektromos P400e plug-in hibrid eközben nagyobb hajtóakkumulátort kapott, és megnövelte az adókötelezettséget meghatározó elektromos hatótávolságát.
Technikailag a Velar a Range Rover kínálatának teljesen logikus kiterjesztése: robusztusabb, mint egy Evoque, de kevésbé, mint a Range Rover Sport vagy a teljes méretű Range Rover. A többnyire alumíniumból készült önhordó karosszéria, amelyen ül, megegyezik a Jaguar F-Pace-ével. Elöl egy hosszanti motor található, amely egy nyolcfokozatú ZF sebességváltón keresztül hajtja mind a négy kereket.
A hajtáslánc túlnyomórészt megegyezik a Jaguarokéval, így a Velar elsősorban hátsókerék-meghajtású autó, a sebességváltónál elhelyezett kuplunggal, amely szükség esetén az első kerekekhez képes továbbítani a teljesítményt. Ami egy Range Roverhez hasonló autóban sokkal több, mint amire a „gyengébb” terepjárókban szükség lenne.
Nincs alacsony áttételű sebességváltó, de a hasmagasság bőséges (akár 251 mm), a Land Rover állítható magasságú légrugózásával szerelt autókon pedig (amelyet a Dynamic SE tesztautónk opcionálisan felszerelt) a Range Roverre jellemző megközelítési és elhagyási szögek, valamint gázlómélység is elérhető.