A parlament visszaállította a sorkatonaságot.

A szolgálatra minden 18. életévét betöltött férfit behívhatnak abban az évben, amikor betölti a 19-et. A 19 és 30 év közöttiek önkéntesen is jelentkezhetnek, a nők számára pedig szintén megnyílik a lehetőség. Lelkiismereti okokra hivatkozva a katonai szolgálat helyett polgári szolgálat is teljesíthető civil szervezeteknél vagy önkormányzatoknál. Az egészségügyi alkalmassági vizsgálat kötelező lesz, a kiképzés pedig két hónapig tart, ami beleszámít a szolgálati időbe.
ITT ÉS ENNYIT KAPNAP A BESOROZATTAK:

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Nem lehet sok baj egy közel kéttonnás SUV teljesítményével, amely kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, de a valós menetteljesítményével is készen áll arra, hogy igazán lenyűgözzön – akár rendszeresen töltöd, akár nem.

Általánosságban elmondható, hogy ezt a lehetőséget kínálja a RAV4 PHEV. Elismerésre méltó kifinomultsággal és elszigeteltséggel is rendelkezik, és főként jó vezethetőséggel és rugalmassággal gyorsulás közben. Nagy gázkarral haladva érezhető a régi hibrid Toyoták „gumiszalag-effektusa” – de leginkább azzal leszel elfoglalva, hogy csodáld egy ekkora autót, amely ezt ötvözi a vagány ferdehátúakkal, miközben gyorsan elindul az álló helyzetből. Az autó villanymotorjainak és sebességváltójának jellemzői miatt ütősebbnek érződik a városi sebességnél, mint a nemzeti sebességkorlátozás körüli előzéskor, de még mindig bőven van ereje a határozott autópályás vezetéshez. A gyors haladás nem igazán az, amire ez az autó a legalkalmasabbnak tűnik, miután megszoktuk a kimagasló képességeit. A pedálok kalibrációját finomíthatjuk a sportosabb vezetési módok kiválasztásával; de még mindig elég messzire kell lépnünk a gázpedálra, és a motornak vagy egy (igaz, távoli) külmotor, vagy egy keményen dolgozó háromsebességes konyhai robotgép benyomását kell keltenie ahhoz, hogy az autó igazán mozgásba lendüljön. A visszafogottabb és felelősségteljesebb vezetés általában kielégítőbb.
Ha ezt teszed, ez az autó egy pihentető, hatékony, kényelmes és nagyon kellemes családi jármű lesz. Elektromos üzemmódban indul, amikor van töltés az akkumulátorcsomagban, de HV (akkumulátortartás), Charge (akkumulátortöltés) és Auto EV/HV módokban (amelyekben automatikusan elektromos energiát használ és szabályozza az akkumulátor állapotát) is vezethető. Van egy Trail mód is laza felületekhez.

Bármelyik módot is választja, a motor valóban nagyon észrevétlenül indul és áll le, és a tipikus adok-kapok autózásban mindig rengeteg lendület van a láb alatt. A Toyota valójában csak kétféleképpen tudta javítani a vezethetőséget. Először is, azáltal, hogy elektromos üzemmódban finomabb vezérlést biztosít a fékenergia-visszanyerés felett az autó váltófülein keresztül, lehetővé téve, hogy szabad úton guruljon, majd csak akkor használja az akkumulátor-visszanyerést, amikor szükséges, hogy növelje a gördülési hatékonyságot (itt még csak „B” sebességváltó mód sincs). Másodszor pedig egy jobb és intuitívabb érzésű fékpedál biztosításával. A RAV4 fékpedálja így először nyálkásnak, majd rángatósnak érződik, mivel a motor-visszanyerést súrlódó fékezésre cseréli, és bosszantó módon úgy tűnik, hogy ez egyre rosszabb, minél erősebben vezeti az autót, és minél inkább szüksége van rá.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük