A 65 év felettiek havi két alkalommal, maximum 150 000 forintig térítésmentesen juthatnak készpénzhez postai ügyintézés vagy bankautomatás tranzakció révén. Ez az előny nem csupán a saját pénzintézet automatáira vonatkozik, hanem minden hazai ATM-re érvényes. Ugyanakkor a postán és ATM-en keresztül felvett összeg együttesen számít bele ebbe a keretbe!
További lehetőséget kínál a boltban történő készpénzfelvétel is: az ún. cashback szolgáltatás 2023 közepe óta elérhető, és a 65 év felettiek számára szintén havi két alkalommal, összesen 40 000 forint erejéig díjmentes. Ehhez elegendő egy bankkártyás vásárlás, ha az adott bolt részt vesz a rendszerben.
TOVÁBBI LEHETŐSÉGEK LÁTTAK NAPVILÁGOT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Egy fronthajtású hatchbackhez képest az új Type R meglepően prémium műszaki megoldásokkal rendelkezik. A motor egy 2,0 literes, turbós négyhengeres, amely alapvetően a korábbi modellből származik, de könnyebb lendkerékkel, megnövelt levegőbeviteli kapacitással és szabadabban áramló kipufogórendszerrel lett továbbfejlesztve, több más részlettel együtt.
Ez a teljesítmény gyakorlatilag ideális a brit utakon – írja Murray Scullion, a Digitális szerkesztő. Az új motor 325 lóerőt ad le 6500 fordulatszámon és 420 Nm nyomatékot már 2200-as fordulatszámnál (korábban 316 lóerő és 400 Nm). Ez a teljesítmény továbbra is egy hatfokozatú kézi váltón keresztül jut el az első kerekekhez, melynek váltókapuja áttervezésre került, hogy csökkentse a kar oldalirányú elhajlását váltás közben, különösen a másodikból első fokozatba történő visszakapcsolásnál, így még precízebbé téve az amúgy is kiváló váltást. Emellett mechanikus differenciálzár is jár hozzá.
Mivel az első kerekekre 325 lóerőt ráterhelni nem kis feladat, a futómű megtartotta a kettős tengelyű rugóstagot, amely csökkenti a kerék középpontja és a kormánytengely közötti távolságot, így kevésbé hajlamos a nyomatékerőlködésre. A hátsó futómű többkaros kialakítású, és adaptív lengéscsillapítók kerültek beépítésre. Ezek alapján a Type R továbbra is az „analóg”, klasszikus értelemben vett hot hatch marad, bár ez az iskola már a végéhez közeledik. Itt az ideje, hogy megmutassa, mit tud.
A megnövelt karosszériamerevség azt eredményezi, hogy a futómű többször van a helyén, így a Honda egy olyan autót tud kínálni, amely nagyobb komfortot nyújt. A korábbi modellnek keményebbnek kellett lennie a kívánt precizitás eléréséhez, de az új konstrukció természetes merevsége lehetővé teszi, hogy lágyabb legyen a futómű beállítása.
További jelentős műszaki változás a kormányzás, amely elektromosan rásegített rendszer. A Honda úgy gondolta, elérte a csavarstabilizátor merevségének határát, de egy szenzor finomításával 60%-kal tudták növelni a merevséget, ami a kormányzás gyorsaságát és pontosságát javítja.
Összességében mindez stabilabb alapot biztosít a műszaki megoldásoknak, amelyből az autó fejlődhet és finomítható.
A ChatGPT megkérdezése