A legtöbb ételízesítő fő „szereplője” az E621-es adalékanyag, ismertebb nevén a nátrium-glutamát. Ez az ízfokozó már régóta vita tárgya: bár az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság engedélyezte a használatát, több tanulmány is rámutatott arra, hogy nagy mennyiségben rendszeres fogyasztása negatív hatással lehet az idegrendszerre és az anyagcserére. Egyes embereknél fejfájást, szívdobogást vagy ingerlékenységet okozhat, míg más kutatások szerint akár hormonális problémákat is előidézhet. A poszt különösen hangsúlyozza: gyerekek és idősek esetében fokozottan érdemes kerülni.
ÉS EZ MÉG SEMNMI!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Rengeteg Citroën-klasszikus „lebegést” kínál, és nagyon jól kezeli a hosszú hullámú rezgéseket is.
Elgurul és megemelkedik egy kicsit, de ha szükség van rá, gyorsan is élvezetes vezetni.
A másodlagos úthang szigetelés nem olyan jó, mint ahogy a Citroën ígéri.
Az útzaj könnyen bejut nagyobb sebességnél.
A Citroën C5 X sajtócsomagjában egyetlen helyen sem emelik ki a dinamikus vagy sportos kezelhetőséget. Ezzel szemben inkább a „well-being experience”-t, az „advanced comfort suspension”-t és az „advanced comfort seats”-t hirdetik. A C5 X célja, hogy pihentető legyen, nem pedig szórakoztató, és valószínűleg ez a legtöbb vezetőnek teljesen megfelelő.
Ezt figyelembe véve a C5 X kezelhetősége megfelelően összeszedett. A 205 mm-es szélességű gumik meglepően keskenyek egy ekkora autóhoz – a 225 mm-es gumi már inkább tipikus lenne. Mégis, az úttartás tökéletesen megfelelő az úton.
Egyes piacokon alapfelszereltségként 17 colos alufelniket kínálnak, de az Egyesült Királyságban csak egyféle típus érhető el: ezek a bonyolult, 19 colosak. A gumik szélessége 205 mm, de teljesen elegendőek egy olyan autóhoz, amely nem kíván sportos teljesítményt.
Ha mégis úgy döntesz, hogy kicsit jobban megnyomd a kanyarokban, az autó meglehetősen nagy ívben dől, és a könnyű kormányzással alig kapunk visszajelzést. Ennek ellenére a karosszéria fokozatosan és kiszámíthatóan mozog, és ha adunk neki időt, hogy beüljön a kanyarba, akkor nem lesz kellemetlen gyorsan vezetni a C5 X-et.
Bár a felfüggesztés meglehetősen puha, a vertikális mozgásokat finoman és fokozatosan szabályozza, és a C5 X képes gond nélkül kezelni a dombokat és a gödröket anélkül, hogy elfogyjon a mozgási tartomány.
Mivel a C5 X pozicionálása a kényelemre épít, ezen a téren kellene a legjobban teljesítenie, és bizonyos mértékig meg is teszi. Elmerülsz a párnázott ülésekben, amelyek elég állíthatósággal rendelkeznek ahhoz, hogy bárki megtalálja a megfelelő vezetési pozíciót. A motor szinte hangtalanul indul, és az első felfüggesztés puha, abszorbáló érzést ad alacsony sebességnél. Hosszú hullámú ütéseket simít el úgy, hogy nem válik túl lengővé, hasonlóan egy légrugós autóhoz.
Sajnos nem tudja teljesen befejezni a feladatot. Amikor a kerekek csapódnak a kátyúkba vagy az útpálya-javításokba, érezhető, hogy van elég gumioldalfal ahhoz, hogy elkerülje a túl kemény ütéseket, de az elnyelés nem teljesen képes kezelni a kerék mozgásának teljes erejét, ezért a C5 X soha nem érezhető annyira izoláltnak, mint ahogy azt ígérték.
Ebben az árkategóriában nincs túl sok panasz a komfortot illetően. Az ülés kinyújtható combpárnája még jobban megnövelhette volna a kényelmet, de az ülőlap amúgy is elég hosszú. Mégis, a Citroën által hangoztatott „advanced comfort seats” memóriapárnázattal sem szabad elfelejteni, hogy néhány Mercedes és BMW ülése még mindig kényelmesebb, ha hosszú utakon akarjuk elkerülni a fáradtságot.