A táplálkozási szakértő szerint a valódi, friss alapanyagok visszahozhatják az ételek természetes zamatát – adalékok nélkül. Fokhagyma, citromlé, friss zöldfűszerek, durvaszemű só, fekete bors – ezek mind sokkal ízletesebbek és egészségesebbek, mint a szintetikus porok. Arra buzdítja követőit: ne dőljenek be a reklámoknak és a megszokásnak, inkább nézzék meg, mi kerül a tányérjukra. „Az ételízesítő nem élelmiszer, hanem egyfajta konyhai függőség – rövid távon kényelmes, de hosszú távon káros” – figyelmeztet. A tudatosság az első lépés az egészségesebb élet felé.
VIA ellenszel
Ez is érdekelhet:
A C5 X infotainment rendszere, mint a vezetéstámogató rendszerei, a csoport többi autójából származnak, így hasonló működési jellemzőkkel rendelkeznek.
A sávkövető rendszer kicsit tolakodó lehet a vidéki utakon, de könnyen ki lehet kapcsolni, és nem tapasztaltunk téves beavatkozásokat vagy figyelmeztetéseket az ütközéselkerülő rendszerben sem. A Shine és Shine Plus kivitelekhez tartozik a holttér-figyelés, ami egy viszonylag diszkrét és kicsi fényt jelent az oldalsó visszapillantó tükörben, míg egy hangosabb figyelmeztető jelzés jobban jönne.
Az adaptív tempomat simán és intuitívan működik, de vannak jobb rendszerek is, amelyek jobban képesek előrejelezni a forgalmat. A Citroën késlekedhet a fékezéssel, ha dugóban vagyunk az autópályán, és hajlamos hirtelen lefékezni, ha egy másik autó beelőz. A sávkövetés aktiválása egy kicsit nehézkes, mivel nincs külön gombja ennek, de miután bekapcsoltuk, egész jól tartja a sávot.
Ha bármelyik hasonló méretű és felszereltségű autóhoz hasonlítjuk, a C5 X mindig olcsóbb lesz. Hasonló hajtáslánccal, lényegesen kedvezőbb árú és jobban felszerelt alapfelszereltséggel, mint például a Skoda Superb vagy a Volkswagen Passat. Az alacsonyabb szegmensekben lévő kombikhoz, mint a Skoda Octavia vagy a Vauxhall Astra, hasonló áron elérhetők, de ezek gyakran jóval szegényebbek felszereltségben.
A Nissan Qashqai, Kia Sportage és Ford Kuga típusú C-szegmenses SUV-k belső tere nem olyan tágas, mint a Citroëné, és míg ezeknek a legolcsóbb változatai alul is árazzák a C5 X-et, a legtöbbjük kézi sebességváltóval és kevesebb felszereléssel érkezik.
A 130 lóerős motor elegendő, a 180 lóerős pedig már jobban kihasználható. A plug-in hibrid hasznos céges adózási előnyöket kínál, de nem érezhető sokkal gyorsabbnak, mint a 180-as változat. Minden felszereltségi szint jól van kikalibrálva, de a Max középutat képvisel a jó ár-érték arányával.
Az összes hajtáslánc opcióra igaz, hogy a C5 X plug-in hibridje kisebb árelőnyt kínál a konkurenciával szemben, mint a C5 X többi változata, de még mindig olcsóbb. Csak a Kia Sportage PHEV kínál olyan erős pénzügyi érvet a Citroënnal szemben, hogy az hosszú elektromos hatótávjával és alacsonyabb céges autó adókulcsával kiemelkedjen.
A 180 Puretech verzió valószínűleg a C5 X legkevésbé népszerű változata lesz, mivel nem kínálja sem az alacsony belépési árat és a papíron kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, mint a 130-as modell, sem a hibrid alacsony céges autó adókulcsát. Azonban már most is jó benyomást tett teljesítményével és simaságával, és továbbra is kiemelkedő a futásteljesítmény tekintetében, mivel egy hét tesztelés után 43 mpg-t produkált.
A PHEV 225 viszont jellemzően 25 mérföld-es tisztán elektromos hatótávot biztosít a valós futás során. Az összesített benzines üzemanyag-fogyasztása attól függ, hogy milyen gyakran töltjük, de egy heti kölcsönzés során, némi otthoni töltéssel, a C5 X Hypnos Hybrid 225 átlagosan 53 mpg-t fogyasztott.
Sajnos a Citroën finanszírozási feltételei nem olyan vonzóak, mint más gyártók ajánlatai, és jelenleg nem kínálnak előleg-hozzájárulást, így a C5 X nem annyira előnyös a PCP konstrukcióval. Egy másik apró negatívum, hogy a Citroën csak három évre és 60 000 mérföldre vállal garanciát, míg például a Kia 7 évre biztosít fedezetet.