A módosítás a kifizetés időpontját is érinti: az eddigi év végi utalás helyett februárban érkezik a 13. havi nyugdíj, ahogyan idén is, amikor február 12-én jutott el a pénz a jogosultakhoz. A változás leginkább azokat érintheti hátrányosan, akik az adott évben lépnek nyugdíjba – például aki 2025-ben kéri az ellátást, annak már a 2025-ös számítási alapok érvényesek, de a plusz juttatásra csak 2026-tól lesz jogosult – írja a Kemma.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bár az alapváltozatnak (You felszereltség) valamivel vékonyabb üléspárnázása van, még így is kényelmesebb, mint amit ebben a kategóriában általában megszokhattunk – ami különösen fontos lehet azoknak, akik hosszabb távokra is gyakran használják autójukat.
Az utastér hangulata összességében kellemes és hívogató. A tesztautónk világos színvilága különösen barátságos légkört teremtett, sőt, talán még vidámabb és nyitottabb érzetet keltett belül, mint amit az autó külső formavilága sugallt. A részletekben is ott rejlik a különlegesség: a Citroën érdekes szövet- és kárpitmegoldásokat kínál, köztük olyan anyagokat is, amelyek újrahasznosított francia szőlőtőkékből készültek – egy kis szokatlan, de stílusos érdekesség, ami feldobja a kabint.
Bár a C5 Aircross technikailag rokon a Peugeot 3008-cal és az Opel Grandlanddel – hiszen mindhárom modell a Stellantis-csoport tagja – a belső tér stílusa és kialakítása saját karaktert képvisel. Nem úgy, mint a kisebb modelleknél (például a C3, 208, Corsa triónál), ahol az utastér hasonlósága gyakran nyilvánvaló, a C5 Aircross teljesen más atmoszférát kínál, és érezhetően Citroën marad – minden porcikájában.
A középkonzol és a műszerfal kialakítása is egyedi. A látványos, „vízesésszerű” elrendezésű központi érintőképernyő egyszerre hat modernnek és ergonomikusnak: egyik oldalon a műszerfal tetejéhez, másikon a középkonzolhoz kapcsolódik, így látványosan „lebeg” az utastér középpontjában. A kijelző mögött található egy kompakt, de praktikus fizikai gombsor is, ami segíti a gyorsabb és intuitívabb kezelést.
Bár a képernyő sok funkcióért felel – például a klímavezérlés is itt található – szerencsére a legfontosabb gombok mindig láthatók és könnyen elérhetők. Az éghajlatszabályozás vezérlői például állandó lakóként jelennek meg a képernyő alsó sávjában, így még akkor is gyorsan elérhetők, ha épp navigációt vagy más menüpontot használunk. Ez egy remek kompromisszum a fizikai gombok és a digitális felületek között – nem esik túlzásba egyik irányba sem.