A szokatlan hőhullám hátterében nem más áll, mint egy mediterrán ciklon, amely jelenleg Olaszországban tombol esőkkel és széllel. Magyarország ennek a ciklonnak az előoldalán fekszik, így délről meleg, szinte nyárias levegő áramlik be.
Ez a légmozgás főként a keleti országrészben fejti ki hatását – Gyula és Békéscsaba környékén van a legnagyobb esély a 30 fokos csúcsra. Ha ez bekövetkezik, újabb időjárási rekord kerülhet a naptárba.
EKÖZBEN AZ ORSZÁG MÁS RÉSZÉN IS VÁLTOZÁS VÁRHATÓ:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Több mint 50 éve a Range Rover egyszerűen csak azt csinálja, amire tervezték: ötvözi a kiváló terepjáró képességet a luxus kényelmével – egy olyan koncepció, amelyet a Land Rover lényegében saját találmányának tekint. Hagyományosan ez egy olyan autó, amely bárhová elvisz: reggel a legalsó mezőn kerítést ellenőrizni, aztán piacra, iskolai gyerekfelvételre, este pedig akár operába is – mindezt egyetlen nap alatt.
A kérdés az, hogy vajon manapság is szükség van-e erre, és ha igen, mekkora autó kell hozzá? A Land Rover több mint 130 országban árul SUV-kat, amelyek mindegyikében más-más elvárások és térbeli adottságok vannak. Már most is tudjuk, hogy a Range Rover nagy autó: még a „szerényebb” változatok is több mint öt méter hosszúak és két méter szélesek.
A „szerény” szó itt azért elég relatív. Háromféle karosszériaváltozat közül lehet választani: standard tengelytávú, hosszított tengelytávú, valamint hétüléses hosszított tengelytávú változat érhető el.
És ez csak a kezdet: a standard tengelytávhoz négy felszereltségi szint, a hosszított tengelytávhoz kettő, a hétüléseshez pedig újabb kettő választható. Ehhez jönnek még a különféle benzin-, dízel- és plug-in hibrid hajtásláncok – és ez még jóval azelőtt van, hogy elérnénk a Special Vehicle Operations személyre szabott modelljeihez. A Range Rover tehát nemcsak egy prémium SUV, hanem egyben egy luxusautó is kíván lenni.
Ilyen szintű variálhatóság és személyre szabhatóság mellett nehéz pontos riválisokat megnevezni. A Mercedes G-osztály hasonló terepjáró képességeket nyújt, némi nosztalgikus bájjal. A BMW X7 sportosabb karaktert képvisel, míg a Bentley Bentayga még több egyediséget kínál. A Range Rover az MLA-Flex nevű, 80%-ban alumíniumból készült padlólemezre épül, amely logikusan sok közös alkatrészt használ más Land Rover modellekkel.
Ez a platform alkalmas részleges és teljes elektrifikációra, de természetesen támogatja a belső égésű motorokat is. A legtöbb ilyen hajtáslánc már legalább mild hibrid, de vannak olyan piacok (ún. „szennyező” országok), ahol még tisztán belső égésű motorral kínálják.
Ami a formát illeti, sokak szerint a hagyományos kilincsek praktikusabbak. Az ilyen „kiforduló” kilincsek ugyan csinosak és a légellenállást is csökkentik (minimálisan), de nem mindig viselkednek úgy, ahogy elvárnánk – például nem mindig húzódnak be teljesen.
A karosszéria megerősítéséhez az alumínium mellett acélgyűrűk futnak végig a C- és D-oszlopok, az A-oszlop alatti alsó rész és az első ajtók keretei körül. A karosszéria torziós merevsége az előző generációhoz képest 50%-kal nőtt, 33 kN/° értékre.
A futómű alapból légrugós – nincs tekercsrugós opció. Ez a rendszer 135 mm-rel emelhető terepen, vagy 50 mm-rel süllyeszthető a beszállás megkönnyítésére. Elöl dupla keresztlengőkaros, hátul pedig öt lengőkaros felfüggesztés található.
Alapáron járnak a 48 voltos aktív stabilizátor rudak, amelyek még a navigáció adatai alapján is előre felkészülnek a kanyarokra.
Ami még alapfelszereltség része: aktív összkerék-kormányzás, amely akár 7,3 fokkal is képes ellenkormányozni a hátsó kerekeket alacsony sebességnél, így a fordulókör a standard tengelytávú modellnél mindössze 11,37 méter – ez megegyezik sok kis családi autóéval. Emellett van nyomatékelosztás fékezéssel, valamint egy elektronikus vezérlésű, önzáró hátsó differenciálmű is.
Összességében ez a modell továbbra is azt nyújtja, amit a Range Rovertől elvárunk: drága, de kivételesen sokoldalú, és tényleg megtestesíti azt, amit a luxus terepjáró fogalma jelent.