Miközben keleten már-már strandidő lesz, a Dunántúlon egészen más kép fogadja a lakosokat. Ott ugyanis záporok, sőt, elszórtan zivatarok is kialakulhatnak, visszavetve a hőmérsékletet. Így az ország két végén szinte két külön évszak uralkodik majd egyazon napon.
És hogy mit nevezünk hőségnapnak? Ez nem az autóban mért „szaunaérték”: csak azokat a napokat hívják így, amikor a 2 méter magasan mért levegő eléri vagy meghaladja a 30 fokot – hivatalosan. És most nagyon közel vagyunk ehhez.
VIA MET
Ez is érdekelhet:
A legújabb Range Rover belső tere finoman utal arra a dizájntémára, amit még a 2002-es L322 generáció indított el: egy horizontális műszerfalpanelt függőleges elemek metszenek, a stílus hajózási vagy jachtos ihletésű.
Ez ma már kevésbé szembeötlő, részben a 13,1 hüvelykes lebegő érintőképernyő miatt, amely a műszerfal közepén trónol, de az alapkoncepció nem változott: elegáns, klasszikus, kissé távolságtartó kialakítást kínál, ahol az irányítás nem azonnali, sportos élményt ad, hanem kényelemre és nyugalomra épít. Az irányítók jönnek hozzád, nem te hajolsz értük.
A klímavezérlés továbbra is gombos – vagy legalábbis majdnem az: a forgatható vezérlőgombot lehet húzni vagy nyomni, így válthatunk a ventilátor sebessége és az ülésfűtés/hűtés között. Egy okos és praktikus megoldás.
Az ülések szélesek és laposak, de sokféleképpen állíthatók, a vezetési pozíció magas, egyenes és parancsnoki, amit egy nagy kormánykerék és pedálok egészítenek ki. A mai váltókar széles és lapos, mint egy hajó gázkarja, mellette a Terrain Response vezérlőgombja diszkréten visszasüllyeszthető a konzolba.
A rekeszek és pohártartók fedéllel zárhatók, hogy kizárják a „felesleges” dolgokat a látótérből. Kár viszont, hogy az alumínium-hatású borítás visszaverheti a fényt a szemedbe, és hogy nincs rendes vezérlőtárcsa a képernyőhöz – a hangerőgombon kívül.
A digitális műszeregység tiszta, a kormányon lévő haptikus vezérlők pedig nem túl érzékenyek, így nehéz őket véletlenül megnyomni. Az anyagminőség és kidolgozás érzete megfelel az árkategóriának – még ha ez manapság már több mint 100 ezer fontot jelent.
A hátsó tér bőséges, és bár a hosszított tengelytávú változat kapható hét üléssel, a legtöbb modell ötszemélyes lesz. Aki pedig külön kérni szeretné, a Special Vehicle Operations révén négyüléses, elektromos asztalokkal vagy minibárral ellátott luxuskivitel is elérhető.
A csomagtérajtó még mindig két részben nyílik, így az alsó rész hasznos padként szolgálhat piknikezéshez, cipőcseréhez, vagy egyszerűen csak leülni, míg a felső rész árnyékot ad. A hátsó ülések elektromosan dönthetők és oszthatók, a csomagtérpadló megosztója pedig háttámlaként is beállítható a hátradőlő utasok számára.