A só koncentrációja a Maros magyarországi szakaszán még nem érte el a kritikus szintet, de emelkedő tendenciát mutat. Az élővilág érzékenyen reagálhat a változásra, különösen a sóra érzékeny vízi fajok, mint például a tiszavirág, amely hamarosan rajzik a Tiszán.
Az ivóvízellátás és a halállomány egyelőre nincs közvetlen veszélyben, de hosszabb távon a só jelenléte káros hatással lehet az ökoszisztémára.
Mi történik most, és hogyan tovább?
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Land Rover Discovery légrugós felfüggesztéssel érkezik alapból, így általában simán halad a legtöbb felületen. A legkényelmesebb kisebb kerekekkel (az S modellhez alapból 20 colos kerekek járnak, 19 colos alternatívák is elérhetők), mivel a nagyobb, 21 és 22 colos könnyűfém felnik néha keményebb ütéseket okoznak a hátsó hídnál durvább kátyúkon, de ez nem túl meglepő, hiszen a Discovery-t úgy tervezték, hogy hét főt és csomagokat is képes legyen szállítani.
A Discovery tömege (ez még mindig egy két tonnát meghaladó autó, annak ellenére, hogy bizonyos mértékű súlycsökkentést alkalmaztak) és a hosszú úton mozgó felfüggesztés, amely arra van hangolva, hogy minél inkább kapcsolatban maradjon a kerekek és az aszfalt akkor is, ha terepen járunk, sok karosszériamozgást eredményez. Szerencsére a lengéscsillapítást úgy hangolták, hogy a mozgásokat enyhe és kényeztető módon érzékeljük, ami igazán kényelmes lehet az utasok számára.
A kormányzás kifejezetten lassú, ami a terepezéshez van optimalizálva, és nem olyan pontos, mint a jobban útra hangolt SUV-k, mint például a BMW X5, így a Discovery nem a legagilisabb autó a vezetés szempontjából. Nagyobb kanyarokban jelentős karosszéria dőlést tapasztalhatunk, de az előre jelezhető módon dől, így hamar hozzászokhatunk, és megtanulunk kényelmesen és nyugodtan vezetni. A finomított hajtásláncok is segítenek – azt mondanánk, hogy az ilyen autókban a kényelem és a csendesség a legfontosabb tulajdonságok, különösen, ha azok valószínűleg tele lesznek gyerekekkel, vagy esetleg kutyákkal.
Minden modell nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerékhajtással rendelkezik, és mindegyik felszereltség tartalmazza a Land Rover Terrain Response rendszert. Ez automatikus módba állítható, hogy érzékelje a vezetett felület típusát, és az autó paramétereit (motor, váltó és vonóerő-szabályozás) öt különböző vezetési mód között állítsa be a különböző tereptípusoknak megfelelően.