A magyar hatóságok és a román partnerek napi szinten követik a helyzetet, és készültségben vannak. Szükség esetén beavatkoznak a só koncentrációjának csökkentése érdekében.
A lakosság egyelőre nem kell aggódjon, de a vízminőség változását már sokan észlelték. A parajdi sóhullám ismét rámutat a határokon átnyúló környezeti problémák jelentőségére és a közös felelősség fontosságára.
VIA ellenszel
Ez is érdekelhet:
A 2020-as frissítés részeként a Land Rover teljesen új, hathengeres motorcsaládot mutatott be a Discovery számára, amelyek 48 voltos mild-hybrid támogatással érkeznek alapfelszereltségként.
Ez a technológia apró elektromos támogatást biztosít a motornak, amikor elindulsz vagy gyorsítasz, de nem annyira, hogy érdemben észrevehető legyen, és biztosan nem annyira, hogy kizárólag elektromos hajtással tudja mozgatni a Discovery-t, mint a plug-in hibrid versenytársak, például az Audi Q7 50 TFSIe, a BMW X5 xDrive50e vagy a Volvo XC90 Recharge.
A P360 benzines változat a Discovery legjobb teljesítményű modellje. A 3,0 literes sorhatos motor 355 lóerőt ad le, és a 0-100 km/h gyorsulást 6,5 másodperc alatt végzi el, miközben a végsebessége 209 km/h.
A legkevésbé erősebb motor a 247 lóerős D250, de ez is tisztes teljesítményt nyújt, 8,1 másodperces gyorsulással és 193 km/h végsebességgel. A D300 dízelmotor a középutat képviseli a sebesség tekintetében, 6,8 másodperces gyorsulással és 209 km/h végsebességgel. Egyik dízelmotor sem olyan erős, mint az X5 megfelelője.
Fogyasztás, CO2 és fenntartási költségek
Az összes Discovery modell alapfelszereltségként stop-start funkcióval és mild-hybrid technológiával érkezik, hogy javítja az üzemanyag-hatékonyságot. A D250 és D300 modellek 34,7 és 34,8 mpg (8,1–8,2 l/100 km) fogyasztást kínálnak a kombinált ciklus során, míg a CO2-kibocsátásuk 213 g/km és 214 g/km között mozog, a választott specifikációtól függően.
Meglepetésre a már nem elérhető 2,0 literes, négyhengeres P300 valóban kevesebb hatékonyságot mutatott, mint a hathengeres P360, így érthető, miért tűnt el ez a verzió a frissítés során. Ugyanakkor a P360 27,5 mpg kombinált fogyasztása nem túl figyelemre méltó, és a 232 g/km-es CO2 kibocsátás sem az ideális.