A szakértő szerint alapvető gond, hogy senki sem látja előre, milyen összegre számíthat majd nyugdíjasként. Farkas András úgy véli, a bruttó keresetből számolt és adózott nyugdíj bevezetése javítaná az átláthatóságot. Ez a változtatás világossá tenné, ki mennyit kap és mennyit adózik, valamint megszüntetné azt a felfogást, hogy a nyugdíjasok csupán eltartottak a társadalomban.
TEHÁT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota GR86 esetében a futóművön is történt némi finomhangolás – a gyártó állítása szerint a karosszéria merevsége 50 százalékkal nőtt, míg az alumíniumból készült tető, motorháztető és első sárvédők 1,6 mm-rel csökkentették a jármű tömegközéppontját. Azonban a legfontosabb változás a korábbi alacsony gördülési ellenállású Michelin Primacy abroncsok lecserélése volt a tapadósabb, de közel sem versenypályára szánt Michelin Pilot Sport 4 gumikra. Ennek eredményeként a GR86 megőrizte a GT86-hoz hasonló remek kezelhetőségét, miközben biztonságosabbá vált – és az erősebb motor, illetve nagyobb nyomaték könnyedén ellensúlyozza az új gumik miatti esetleges veszteséget a hátsókerék-meghajtás játékosságában.
A GR86 kizárólag egyféle karosszériaváltozatban kapható, fix tetős kupéként, egy jól felszerelt felszereltségi szinttel, illetve kétféle váltóval – hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata kivitelben. Az új felszereltségek közé tartozik a teljes digitális műszerfal, a menetstabilizáló rendszer Track módja, és gyakorlatilag nincsenek opcionális extrák: csak az automata váltó, valamint a metál vagy gyöngyházfényű fényezés választható a 29 995 fontos alapár mellé.
Mivel a GR86 újként jelenleg nem vásárolható meg a kereskedésekben, általában azt tanácsolnánk, hogy nézzen körül az alternatívák között – csakhogy ezek száma is meglehetősen korlátozott. A legkézenfekvőbb rivális a Mazda MX-5, amely jelenleg nyolcadik évében jár negyedik generációjaként, és roadster vagy RF (Retractable Fastback) kivitelben is elérhető, utóbbi formailag talán közelebb áll a GR86 fix tetejű karakteréhez. Ezen túlmenően a megfizethető kupék köre szűkös: a BMW 2-es sorozat kupé változata hasonló élményeket nyújt, míg egy alap Porsche Cayman is hasonló vezetési élményt biztosít – de legalább 20 ezer fonttal drágábban.
Ami a motort, a teljesítményt és a vezetési élményt illeti, a Toyota ott fejlesztett a korábbi GT86-hoz képest, ahol igazán számított: nagyobb teljesítmény és jobb tapadás jellemzi. A GR86 nem teljesen új modell, hanem alapos továbbfejlesztése az előd GT86-nak. Mindkét modellnek van Subaru testvérmodellje a BRZ személyében, bár az új generációs Subaru sajnos nem érkezik az Egyesült Királyságba – ami sajnálatos, tekintve milyen gyorsan elfogyott a Toyota példányszáma.
A konstrukció alapjai továbbra is ismerősek: elöl egy vízszintesen ellenkező hengerelrendezésű négyhengeres szívómotor dolgozik, amely immár 2,4 literesre nőtt az előző 2 litereshez képest, középen hatfokozatú kézi vagy automata váltó található, a hajtás pedig hátra jut, méghozzá korlátozottan megcsúszó differenciálművön keresztül. Nincs turbó, nincs hibrid, nincs elektromos verzió – ez ma már valódi ritkaságnak számít az autópiacon.