Bevezetik a Nyugdíjadót – minden amit tudni kell!

A finanszírozási nehézségeket a kedvezőtlen demográfiai folyamatok is súlyosbítják. 2039 és 2042 között várhatóan 680 ezerrel nő a nyugdíjasok száma, ami komoly terhet ró majd a nyugdíjkasszára és az egészségügyre. A bruttó alapú és adózott nyugdíjrendszer Farkas András szerint hosszú távon stabilabbá és rugalmasabbá tenné a finanszírozást, jobban igazodva a gazdasági helyzet változásaihoz.

VIA blikkruzs

Ez is érdekelhet:

A megnövelt lökettérfogat mellett a motor belső elemein is dolgoztak, valamint új szívó- és kipufogórendszert is kapott az autó, így a teljesítmény 231 lóerőre, a forgatónyomaték pedig 250 Nm-re nőtt – ez 45 Nm-rel több, mint az előző modellnél, ráadásul alacsonyabb fordulatszámon jelentkezik, noha a piros mező továbbra is 7 500-as fordulatnál kezdődik.
A megnövekedett teljesítménynek és nyomatéknak köszönhetően a GR86 érezhetően fürgébb lett elődjénél, a GT86-nál, és mindez könnyebben is hozzáférhető. A Toyota 6,3 másodperces 0–100 km/órás gyorsulást és 225 km/órás végsebességet ad meg, amit ugyan több modern forró ferdehátú (hot hatch) is túlszárnyal, de ezek az értékek bőven elegendőek ahhoz, hogy a GR86 valóban gyorsnak érződjön – különösen tekintettel arra, hogy mindössze 1 276 kg az önsúlya, amit ritkán látni ebben a kategóriában.
A motor és a pontosan kapcsolható kézi váltó szinte csábítanak a sportos vezetésre. Igaz, hogy a boxermotor hangja nem tartozik a legzeneibbek közé, de egy hangrendszer segít a kellemesebb tónusokat az utastérbe juttatni, és így az élmény még izgalmasabb lesz. A fokozatok váltogatása pedig örömteli tevékenység – akár felfelé, akár lefelé váltunk.

Ami azonban igazán kiemelkedő, az a futómű. A GT86 is remekül kezelte a kanyarokat annak idején, még a gyenge tapadású gyári abroncsokkal is, de a GR86 már Michelin Pilot Sport 4 gumikkal érkezik, így sokkal jobb a tapadás és kiszámíthatóbb az autó viselkedése a kanyarokban. A GR86 mindig könnyednek és agilisnek érződik, a fék és a gázpedál pedig szintén használható a kanyarodási ív finomhangolására – akárcsak a pontos, könnyű kormányzás.
Menet közben ugyan érezni lehet az úthibákat, és némi gördülési zaj is beszűrődik, de egyik sem zavaró mértékű egy ilyen karakterű autónál. A GR86 tehát nemcsak vezetési élmény szempontjából hozza a vártat, de a hétköznapi használat során is jól élhető.
Az üzemanyag-fogyasztás és a biztosítási költségek nem különösebben kedvezőek, de az értékvesztés lassú lehet, ami ellensúlyozhatja ezt. A Toyota tudatosan feláldozott némi hatékonyságot a nagyobb teljesítmény érdekében – de ez aligha lesz probléma azok számára, akik eleve ezt a típust keresik. A GR86 31,3 mpg (kb. 9,0 l/100 km) átlagfogyasztást tud, míg a GT86 33,2 mpg-t (kb. 8,5 l/100 km) teljesített. Ez nem hatalmas különbség, de elmarad olyan hasonló teljesítményű riválisoktól, mint a 35,3 mpg-s Hyundai i30 N vagy a 40,9 mpg-re képes Mazda MX-5 2.0.
Fontos megjegyezni, hogy a GR86 felhasználói kézikönyve 98-as oktánszámú benzint ajánl, így a tankolás is többe kerülhet az átlagos benzines autókhoz képest. Ez az üzemanyag-fogyasztás 200 g/km-es CO₂-kibocsátásnak felel meg, ami a mai világban – ahol a családi autók jóval 100 g/km alatt, a hibridek pedig akár 50 g/km alatt teljesítenek – elég magasnak számít. Ennek következményeként az első éves járműadó az Egyesült Királyságban 1 565 font, amit évente 180 font követ. Ám a kevés, szerencsés rajongó, akinek sikerült megszereznie egy GR86-ot, valószínűleg ezzel együtt is boldogan vállalja ezeket a költségeket.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük