Bevezették az időskorú szülőtartást! Ennyit kell fizetni a gyereknek!

Dr. Kajó Cecília szerint sokan egy idős, tisztességben megöregedett szülőre gondolnak, aki anyagi nehézségek miatt kénytelen a gyermekei támogatására szorulni. Sokan hiszik, hogy a jogrendszer ebben az esetben egyértelműen az idős szülő pártjára áll, és a bíróság segít neki hozzájutni a megélhetéshez szükséges tartásdíjhoz.
A valóság azonban gyakran más. A szülőtartási perek nagy része nem a rászoruló szülő támogatásáról szól, hanem családon belüli konfliktusok eszkalálódásáról. Sok esetben az eljárásokat bosszú vagy személyes sérelmek vezérlik, és a szülő jogosulatlanul próbál pénzt követelni gyermekétől.
A bíróságok gyakran elutasítják az ilyen kereseteket, mert a szülő nem minden esetben minősül rászorulónak. Ha például az idős személynek van saját ingatlana, vagy ha még képes dolgozni, akkor nem feltétlenül jogosult tartásdíjra.
Ki köteles eltartani kit?

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Miután Carlos Ghosnt 2018-ban letartóztatták, kétségek merültek fel az általa létrehozott Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség fennmaradásával kapcsolatban. Eddig azonban sikerült megőrizni, bár ez jelentős átalakítást igényelt. Ennek eredményeként a részvények igazságosabb elosztására került sor, valamint olyan tervet dolgoztak ki, amelyben minden márka azokra a szegmensekre és régiókra összpontosít, ahol erős, míg a többi márka ebből a szakértelemből profitálhat.
Ezeket a terveket azonban csak az idei év elején véglegesítették, egy lazább együttműködési időszakot követően. Ennek az átmeneti korszaknak az egyik terméke az új Renault Austral. Bár a Nissan Qashqaival közös CMF-CD platformra épül, a hasonlóságok itt véget is érnek. A két modell teljesen eltérő megjelenésű, más belső térrel és multimédiás rendszerrel rendelkezik, sőt, a hajtásláncaik is alapjaiban különböznek. Ez gyökeresen eltér attól a gyakran feltűnő alkatrész-megosztási stratégiától, amelyet a Volkswagen-csoport és a Stellantis követ.

A kormánykerék elegánsan néz ki, és szép Alcantara betétekkel rendelkezik, de a karima kissé vaskos, és a szögletes kialakítás általános használat során nem olyan kellemes, mint egy hagyományos, kerek kormánykerék.
Már önmagában ez is érdekessé és egyedivé teszi az Australt egy olyan kategóriában, amely rendkívül népszerű, de zsúfolt és ezért erős verseny jellemzi – még ha nem is a leginspirálóbb szegmens. Az Egyesült Királyságban kizárólag a teljes hibrid E-Tech változatban érhető el, amelyet a Renault különleges hibrid rendszerének legújabb verziója hajt, egy szinkronizálatlan és kuplung nélküli váltóval. Így közvetlen riválisa a Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Honda ZR-V és a „szakítófélben lévő” testvérmodell, a Qashqai hibrid változatainak. Az Austral a Renault Kadjart váltja le, és vizuálisan éppoly eltérő az elődjétől, mint műszakilag. 52 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel szélesebb, miközben átveszi a Renault Mégane E-Tech EV által bevezetett új márkaarculatot, amelyet élesebb vonalak, C-alakú fényszórók és nagy kerekek jellemeznek.
Ami a hajtásláncát illeti, az E-Tech hibrid rendszert már láthattuk a Clióban, a Capturban, az Arkanában és a korábbi Mégane PHEV-ben, ahol egy szívó 1,6 literes, négyhengeres motor és egy négyfokozatú sebességváltó dolgozott. Az Austral egy továbbfejlesztett verziót kapott, amely jobban megfelel a nagyobb és nehezebb autók számára, és épít az eredeti változat tapasztalataira.
A modern autókban gyakori probléma az agresszív sávtartó asszisztens, de az Austral rendszere jól működik, és egy gombnyomással könnyen kikapcsolható. Más gyártók is jegyezzék meg ezt.”**
Bár az alapelv változatlan maradt, minden egyes elem fejlődött. A benzinmotor egy új, nyomatékosabb, 129 lóerős, 1,2 literes, turbós háromhengeres erőforrás, amelyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek. Az elektromotor nagyobb teljesítményű, az akkumulátor kapacitása is nőtt, és most a légkondicionáló hűti, hogy növelje a tisztán elektromos hatótávot és biztosítsa az egyenletes gyorsítást. Emellett egy plusz sebességfokozat került a második és a harmadik közé, hogy nagy terhelés – például autópályán emelkedőn haladás – esetén csökkentse a motor fordulatszámát.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük