A rokontartás egy összetett jogintézmény, amelynek része a szülőtartás is. Azonban a törvény szerint a gyermekek nem azonnal kötelesek szüleiket eltartani, hiszen a tartási sorrendben előbb a házastárs vagy az élettárs következik. Csak ha ezek a lehetőségek kimerültek, akkor merülhet fel a gyermekek felelőssége.
A szülőtartás megállapításának egyik legfontosabb feltétele a rászorultság mellett a szülő érdemessége. Ha egy szülő a múltban elhanyagolta gyermekét, nem biztosított számára megfelelő életkörülményeket, vagy bármilyen módon – akár érzelmileg, akár fizikailag – visszaélt vele, akkor nem jogosult tartásra.
Dr. Kajó Cecília kiemeli, hogy minden egyes szülőtartási ügy más és más. Az elmúlt kilenc év tapasztalatai alapján sem lehet általános következtetéseket levonni, mivel minden ítélet az adott család sajátos helyzetéhez igazodik.
A bíróság tehát nem mechanikusan ítéli meg a szülőtartást, hanem alapos mérlegelés után dönt arról, hogy a konkrét esetben jogosult-e a szülő támogatásra a gyermekétől.
VIA Hóvége
Ez is érdekelhet:
A működési elv továbbra is ugyanaz. Nem egyszerűen arról van szó, hogy az ötfokozatú benzinmotorhoz két elektromos áttétel tartozik, mivel az egyik közös mindkettő számára. Összesen 15 kombináció lehetséges, így nem véletlen, hogy a Renault „multi-mode” váltónak nevezi a rendszert. Az egyedi kialakítás miatt normális, hogy a benzinmotor egy adott áttételt használ, míg az elektromotor egy másikat, vagyis a sebességváltó tulajdonképpen egyszerre két fokozatban is lehet.
A belső égésű motor folyamatosan kapcsolódik a váltóhoz, nincs kuplung a leválasztására, és a hagyományos szinkronizálók helyett kutyacsapokkal működik. A váltások lehetővé tétele érdekében a váltó üresbe kapcsolható, miközben egy kisebb elektromotor a motor fordulatszámát igazítja a megfelelő sebességhez. Az is lehetséges, hogy a motor üresben járjon, miközben a generátort hajtja.
Más piacokon az Austral enyhe hibrid három- és négyhengeres motorokkal is elérhető lesz, de az Egyesült Királyságban kizárólag a teljes hibrid E-Tech verzió érkezik. Egy plug-in hibrid változat megjelenése valószínűnek tűnik.
Nézd meg az Austral műszaki specifikációit a csúcsfelszereltségű Iconic Esprit Alpine kivitelben – mint a tesztautónk esetében –, és első ránézésre egy különlegesebb modellnek tűnhet, mint egy átlagos crossover. Ebben a kategóriában ritkaságnak számít a többkaros hátsó futómű és a négykerék-kormányzás.
Sajnos az Austral egyetlen pillanatban sem testesíti meg az *„Alpine szellemiségét”*, amit az Esprit Alpine elnevezés sugall. A kormányzása rendkívül gyors, a teljes elfordulás kevesebb mint 2,3 fordulat, de mivel semmilyen visszajelzést nem ad, sőt még egy minimális ellenállást sem, az autó idegesnek érződik, és nehéz pontosan elhelyezni az úton, mert túl könnyű túlkormányozni.
Ezt az érzést tovább fokozza egyrészt a magas SUV-üléshelyzet, másrészt a kissé kezdetleges négykerék-kormányzási rendszer. A legjobb rendszereknél – legyen szó sportautóról, mint a Porsche 911, vagy SUV-ról, mint a Range Rover vagy a iX – a vezető szinte észre sem veszi a négykerék-kormányzás jelenlétét. Ezek a rendszerek egyszerűen kisebbnek és agilisabbnak éreztetik az autót.
Az Austral esetében azonban a *4Control* rendszer egyes kanyarokban tovább fokozza az idegességet, míg máskor olyan érzést kelt, mintha az autó oldalazva haladna. A fordulókör valóban kisebb lesz tőle, ami hasznos, de a rendszer reakcióinak kiszámíthatatlansága miatt sosem érződik természetesnek. Egy szűk körforgalomban például olyan érzés, mintha a hátsó rész kitörne, mivel a hátsó kerekek túlságosan befordulnak. A hátsókerék-kormányzás intenzitását állítani a vezetési módok menüjében szórakoztató trükk, de közben az az érzésed támad, hogy a mérnökök munkáját végzed helyettük.